Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BeePee
Pari vikaa iski päälle. Oisko kelle sattunut vastaavaa niin ei tarvitsisi ensin keksiä pyörää uudelleen:
Ohjaamon lämmönsäätö ei toimi. Kun asteita yrittää nuppia pyörittämällä muuttaa, vaihtuu vain 22 ja 23 asteen välillä, muita lukemia ei saa asetettua. Sama käännätkö oikeelle vai vasemmalle mutta lukemat jäkittää tuossa. Muuten vaikuttas toimivan, pitää lämmön tossa asteissa, puhaltimen säätö toimii, ylös/alas jne toimii, ilmastointi toimii.
|
En nyt totta puhuen muista mitä kaikkia tyypillisiä vikoja automaatti-ilmastoinnissa on, mutta liekö tämä on yksi niistä. Jonkin verran on ATC:n säätöyksiköitä hajonnut tavalla jos toisella; ATC:n vikakoodit saa tarkistettua, ja jos ei löydy vikakoodeja niin ota irti ja ehjä käytetty tilalle.
Lainaus:
Toinen onkelma. Nelosvaihde ei enää kytkeydy. Kun vaihde pitäs vaihtua moottorin kierrokset nousee (turbiini aukee?) mutta muuta ei tapahdu. Onkos tuossa nyt magneettiventtiili joka tuon vaihdon hoitaa? Oiskos tuo vika niin yksinkertanen että korjaantus tuolla venttiilillä ja onkos paha vaihtaa? Mistähän osa kannattas hankkia? Ja on vaihdettu öljyt ja tasot on oikeat.
|
Lue ensin laatikon vikakoodit, ettei turhaan vaihda osia. Ongelma voi olla joko sähköinen tai mekaaninen, mutta se selviää vain koodit lukemalla ja sen jälkeen öljypohjan tiputtamalla.
Yleisin vika 4xRE- sarjan laatikoiden vaihteiden puutokseen on tunnistimien ja solenoidien viat, eli öljypohja irti ja venttiilikoneistosta kaikki solenoidit ja tunnistimet vaihtoon; esim. Cascadetransmissionparts (eBay) myy pakettia missä on kaikki solenoidit (vaihtosolenoidit + heavy-duty governor solenoidi, governorin anturi, sekä laatikon nopeusanturi) sekä uusi suodatin + tiiviste.
Toinen on sitten OD- yksikön hajoaminen, ei ole ihan tavattomia mutta kuitenkin mahdollinen. Yleensä näistä laatikoista hajoaa ensimmäisenä OD ja pakki.