Tämä projekti on tullut tiensä päähän nykyisellä omistajallaan, eli reilun kymmenvuotisen yhteisen taipaleen kunniaksi Mokki lähtee tallista. Myyntipäätöksen takaa löytyy perinteiset syyt aika, raha, tila, motivaatio ja mitä näitä nyt on : )
Myynti-ilmoitus löytyy tuolta ->
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=141675
Edellisen postauksen jälkeen laitteeseen on tehty koneremontti, (poraus ja ylikokomännät, kannen hionta, alakerran laakerointi ja muut perustouhut) sekä perussähköt (ajovalot/parkit/vilkut ja moottori). Vasen etunapa on laakeroitu uusiksi, kytkin vaihdettu nelilapaiseen sintteriin ja vauhtipyörä koneistettu, takalokareina on halkaistut Parlokit. Penkkeihin on vaihdettu pehmusteet ja ne on verhoiltu ajattoman tyylittömällä kernieläimen nahalla. Mittarit on kunnostettu ja kaikki rokkaa, myös kapillaarinen lämpömittari. Moottorihan on M130 2.8L kärjettömällä sytkällä ja kaasuttimina Zenithin tuplat.
Ajan patinaa löytyy taas vuosien jälkeen, eli paikoittain esiintyy pintaruostetta ja pari lommoakin taitaa olla, kuten kuvista näkyy. Mukavuusvarusteista puuttuu lämmityslaite (ei toistaiseksi ole ollut tarvetta, Mokin ajaminen on lämmintä touhua ja kone toimii lattialämmityksenä), sekä lasinpyyhkijän varret/sulat. Maastossa on käyty rälläämässä jokunen kerta ja korttelia kierretty sen verran kuin poliisin pelko antaa myöten. Lukot, ulosotto, vinssi sun muut laitteet pelaa ja maisema vaihtuu.
Kilvitys oli alun perin ainakin taustalla ajatuksena, mutta käytännön hyöty olisi jäänyt vähäiseksi. Tulipahan ainakin tehtyä ajokuntoinen ja toimiva laite omenapuun alle unohdetusta kamppeesta. -MAKE- lle suuret kiitokset, kun projektia aloitellessa allekirjoittaneella ei ollut edes omaa tallia : )