Näytä yksittäinen viesti
Vanha 05.02.2016, 22:46
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Perusasetus

En viitsinyt lukea koko topiikkia läpi...

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja savustin Näytä viesti
Tämänhetken tilanne on se että kaikki jarrut on tasan eli myös takapää ottaa jarrupoljin painuu normaali korkeuteen entisen sentin sijaan ainoastaan tehostus on heikko muuten ok.Venttiili oli pöydällä eikä vikaa kaikki toimii kuten pitääkin eli vika siirtyy alipaineeseen auttamattomasti.
Ei vaikuta että jarruissa olisi ilmaa, silloin on ns. pumppujarrut.
Ja jarrunestevuotokin, vaikka esim. jarrupääsylinterin sisällä, epätodennäköinen, kun poljin ei painu omia aikojan pohjaan JA molemmilla akseleilla on jonkin verran jarruvoimaa.

Minä hakisin syytä tuolta alipaineen puolelta. (ps. eihän vaan ole mahdollista että joku takaiskuventtiili olisi väärin päin? siis ei päästä ilmaa pois jarrutehostimesta laturia kohti?

Kytke alipainemittari (esim. minulla on testerinä -80 luvun alipaine/taloudellisuusmittari) siihen jarrutehostimelle menevään putkeen.

Minulla on mielikuva, että alipainetta pitäisi olla reilu 1/2 kg/cm2, 500 mbar jne

Ja jos jarrutettaessa, moottori sammuksissa, alipaine ei vähene, niin hehostimen kellossa oleva venttiilistö rikki/tukossa.

Jos taasen tuo alipaine ei ole edes moottori käydessä tuota puolta kiloa, niin ei ole kovin kevyt tuo jarrupoljin, vaikka kaikki muu on kunnossa.

Jos taasen kierroksilla saat alipaineen nousemaan, ja tyhjäkäynnille palattua alkaa laskemaan, niin jossain on vuoto.

Helpointa tuota vuotoa on hakea siten, että auto talliin laturin alipainepumpun letku irti, ja ovenrausta jatkoletku pihalle, jossa alipaine "varastetaan" toisesta autosta....
Vastaa lainaten