Hmm ESP on pelastanut ja tulee pelastamaan ihmishenkiä liikenteessä joka päivä.. ESP autossa on ohjauspyörän tunnistus ja liiketunnistin (yleensä sijoitettu auton keskelle) joka tajuaa mihin suuntaan auto on menossa. Mikäli ajat estettä kohden painat jarrua ja käännät rattia ESP tekee kaikkensa jotta auto ohjautuu siihen suuntaan kuin ratin kääntäjä toivoo. Eli jos käännät rattia oikealle ja ESP tajuaa että auto kuitenkin jatkaa matkaa suoraan se voi jarruttaa pelkästään oikean puolen renkaita tai oikeata takarengasta. Sellaista super hessua ei tällä palstalla ole joka voi suorittaa tämän toimenpiteen .. Ja laitteisto suorittaa sekunnissa enemmän toimenpiteitä kun perusduunari yhden työpäivän aikana. Eli jos autossa on ESP tiukan paikan tullen painetaan jarru pohjaan ja ohjataan rauhallisesti autoa.. Ei kiskota käppäriä tai pumpata jarrua tai yritetä vasta heittoa yms.. Niistä ei ole mitään hyötyä. Tietysti jos kuljettaja nostaa kädet ylös eikä tee mitään niin ESP ohjaa siihen suuntaan autoa mikä on jäänyt kuljettajan viimeiseksi toiveeksi. Mikäli järjestelmään tulee vika kytketyy ESP pois päältä ja auto muuttuu tavalliseksi, eli auto testaa jatkuvasti kaikkia komponentteja ajossakin.
|