Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RR82
Elikkäs löytyisikö täältä keneltäkään strömberin kaasuttimien räjäytyskuvia niin voisi olla helpompi tuollaiset huoltaa, eikös niitä pystynyt huoltamaan? en ole sellaisia koskaan huoltanut.
ja seuraavaksi onko kuin iso homma vaihtaa 4hp-22 laatikkoon vaihteistoöljyt? ja onko jakolaatikossakin omat öljyt? vai käyttääkö vaihdelaatikon öljyjä? kuinkahan paljon noihin tuota atf öljyä meneepi? on vain nyt helpompi vaihtaa öljyt ku ei oo koppia päällä.
Ja jos jollain sattuisi oleen ylimääräiset peltipakosarjat niin voisin olla kiinnostunut niistäkin.
|
Löytyy, nettimanuaaleista esim. Defen manuaalista täältä (sivu 138):
http://www.landroverweb.com/Pdf-file...p-manual-2.pdf
Ja vaihteistöljynvaihto ei ole kummoinen homma, mutta jos vaihtaa myös sen suodatimen, niin joutuu purkamaan ainakin crossmemberin pois ja riippuen pakoputkesta, Y-haaran. (mulla ainakin näin '90 EFI Rangessa). Ja se suodatinhan kannattaa vaihtaa, kitissä on myös se imuputki ja tiivistie, lisäksi siihen pannuun kannattaa ottaa uus tiivari. (Noi pitäis löytyä ihan Motonetistä).
Tuolla nestesuositukset ja määrät:
http://www.offroadpaja.fi/index.php/...ekniikkaa.html
Ulos tulee paljon vähemmän (muistaakseni jotain 5-6 litraa) kuin kokonaistilavuus, että kannattaa olla tarkkana ettei ylitäytä askia. Ja määrähän katotaan tikusta "kylmänä" ja N asennossa kone käynnissä, sitä ennen käytetään kaikki asennot kertaalleen läpi. Ja se tikun merkkien väli on TODELLA vähän, oliko jotain 0,2 litraa.
Jakiksen ölpät riippuu vähän onko siinä Borg Warner vai LT230....