Näytä yksittäinen viesti
  #9  
Vanha 02.02.2016, 17:45
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

Tuli tuossa vielä katsottua sen verran, että PCM:n havaitessa nopea kaasupolkimen liikkeen tai nopean muutoksen MAP:in mittaamassa paineessa, PCM vaihtaa kiihdytystilaan; tässä tilassa PCM huomioi pääosin kaikki oleelliset anturit ja säädetään sen mukaan menoveden määrää ja sytkäennakkoa.

Erikseen on vielä täyskaasumoodi, jossa skipataan kokonaan mm. lambdatunnistimen signaali, ja suuttimien pulssileveys säätyy aikalailla tietyn kiinteän arvon mukaisesti. PCM nuuskii tässäkin moodissa MAP:ia, IAT:tia, TPS:ää (täytyyhän sen tunnistaa että pedaali on pohjassa ), jäähdytysnesteen lämpöä, sekä tietysti kampuran- ja nokan asentotunnistimia. Sytkäennakkoa säädetään täyskaasumoodissakin.


Sehän tässä nyt siis on, että tasakaasulla ja pintakaasulle mennessä kone toimii hyvin, mutta osakaasu- ja täyskaasukiihdytyksissä menoa puuttuu - sekä tuo kierrosten rajoittuminen liian alas. Imusarjan paineen oikeutta on paha sanoa ilman että jotenkin sen pystyisi mittaamaan, imuilman lämmöt näytti ihan järkeviä lukemia ja anturikin on ehjä.



..palataan siis taas niihin ajoitusasioihin
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten