Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L
Näyttää tiedon.. sehän tässä hassua onkin, kun obd- tieto näyttää että kaasuläppä kiinni on n.14% kaasua ja täysin auki on n.75% kaasu. Kuitenkin jänniteväli minimi- maksimi FSM:n mukaan on ihan oikea kun mittaa anturin ulostulojännitteen..
|
Mistään mitään ymmärtämättä niin anturi lähettää oikein mutta obd väittää että välillä 14-75%? Eli pcm tavallaan tulkitsee/kääntää anturin lukeman noihin rajoihin?
Varmaan helpoin kokeilla toisella TPS anturilla mutta voisiko tuota PCMää kusettaa antamalla sille ulkopuolisesta lähteestä TPS anturin lähettämän signaalin eli emuloida tuota anturia niin näkee miten obd lukemat sitten menee pcm:n mielestä? Tietty varovaisesti ettei pcm tykkää lopullisesti kyttyrää...
Yhteys anturilta PCmlle on kunnossa ettei mittaustieto vääristy siinä?