Kaikki pellit rupes talven tullen kukkimaan kuin viimeistä päivää ja mitään muuta ei ole tehty kuin ajettu niin saatanasti. Tallihommat on ihan retuperällä ja suorastaan kuulen peltien rapinan ja suolan rouskeen, kun rakkaani syöpyy hiljalleen ympäriltäni.
Tarkoitus oli pitää mutarenkaat talvellakin alla, mutta kun ekat lumipyryt tuli, niin mulle tuli työajoa isolle kirkolle eli Hesan stadiin, niin totesinpahan vaan että oon ääliö jos lähten sinne Corollalla kun mulla on tämmönen kunnon nelivetokin talossa.
Niinpä sitten vein Lällin renkaanvaihtoon -juu, en vaihtanut edes renkaita ite- ja alle vaihtui nastoitetut Nokiat kromimangelsseilla. Kiitos vaan herra audiovastaavalle myöskin kumivastaavaksi ryhtymisestä.

Lällistä tuli ihan naurettavan näköinen citymaasturi, mutta voi ristus mikä pito! Ei paljoa kelit pelota. Tosin madaltui samalla niin paljon, että jäin hartioista jumiin Lällin mahan alle, kun kävin rasvaamassa kardaanit. Kostoksi voitelin mm. oman piponi. Red Linella of corpse.
Citylookista kertoo sekin, että työkaveri tuli intoilemaan mulle, että "jumankauta mistä sä oot tommosen Kirpun löytäny!? En oo ikinä nähnyt lyhyttä Land Cruiseria. Luulin että toi on RAV." Oli siis sattumoisin päivänvalossa nähnyt Land Cruiser-lätkän etulokarissa. Onhan se citymaasturin näköinen, mutta että RAV. Voi luoja.

Viimeaikojen suurimmat seikkailut eivät koske offroadia lainkaan, vaan ensin teimme Pohjois-Savon matkan 666km ja mukavaa oli, hyvin meni ja lämpöä & tasaista kyytiä riitti.
Hesan stadin Laajasalossa Lälli päätti sitten laskea eturenkaan tyhjäksi kun olin työkeikalla, mutta Autoliiton kuorma-autopoitsu kävi täyttämässä sen renkaan ihan tuossa tuokiossa. Kohtuullisen paljon jyrsi, kun ajattelin toimettomana hyllyssä lojuvaa T-Maxin kompuraani, jonka PITÄISI olla Lällin kontissa kytkettynä, mutta...noh. No ei ole, ei.

Eli terveisiä kermaperseeltä, täällä sitä vaan vaihdatetaan autonrenkaat muilla ja tilataan huoltoauto niitä täyttämään tien päälle. Ei saatana, offiharrastukseni on pohjamudissa. Tästä ei enää alemmas pääse.