Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MiKo
Pitäisi ja pitäisi.. Tuommosessa tilanteessa ei auta ku alkaa käymään järjestelmällisesti kohta kohdalta läpi ja vielä siten, että mitataan eikä arvailla.
|
Ei se tietysti olisi ensimmäinen kerta kun jotai hajoaa ihan yht'äkkiä, mutta bensapuolen asioihin koskin rempan yhteydessä vain bensakiskon pikaliittimen osalta. Pumppu ja regulaattori on tankissa, näissä ei ole edes paluuputkea. Eli jos ei pumppu ja regu ole hajonnut sattumalta juuri samaan aikaan, niin ihme on jos siinä vika
Toki täytyy bensapaineetkin varmistaa.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso
On kyllä melkoinen vika jossei mitään poksu eikä prötää, mut rajaa vaikka vapaalla rundit neljään tonniin? Siis vapaata ei vissiin mainittu, mutta pakkoykköselläkin jos lakkaa kiihtymastä ja rundit pysyy 4000rpm, niin ei vissiin vapaallakaan enempää pyöris?
|
Sehän tässä ihmeellistä onkin.. ei poksu, prötää eikä pauku, lopettaa vain kiertämisen eikä edes pakkovaihteella kerää jengoja. Ja kuten tosiaan sanoin, vastaa kaasuun niin tyhjänä (vapaalla/ parkilla) kuin veto päällä todella laiskasti. Pakkoykkösellä ei kierrä sen enempää, eikä todellakaan kiihdy läheskään kuten pitäisi
Lainaus:
|
Onks toi muuten OBD2 laite jo? buikissa ja blazerissa mul on molemmissa bilteman obd2 gauge tms. jolla voi katella kaikkee mahdollista anturitietoo yms mitä ny vaan sieltä töpselistä ulos saapi.
|
'96 alkaen on jenkkivekottimet OBD2- pohjaisia. Vikakoodilukijan livedataa seuraamalla olen jo parhaani mukaan yrittänyt tutkia erinäisiä asioita, eikä siellä oikein näy mitään ihmeellistä. Pitäisi saada sellainen joka loggaa suoraan läppärille, olisi helpompi katsoa jälkikäteen ruudulta..
Lainaus:
Sul on kuitenkin joku remontin aikainen riepu ilmaputkessa tms joka estää ilmansaantia kierroksilla...!
|
Tämä tuli tutkittua jo ihan alkumetreillä, ei ole siitä kiinni
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi-
No siinä, tai paremminkin sen liitoksessa, se oli vika tuolla jeepfooruminki topikin aloittajalla:
Ja vikahan oli sama, mut hyyty jo kolmessatonnissa:
Eli siis luultavasti liian heikko signaali, kampuran tieto jää isommilla rundeilla saamatta/menee mössöksi ja kone puutuu, tuntuis luontevalta koska kuormitus ei vaikuta asiaan.
|
Täytyy nyt vielä tuokin varmistaa, tosin piuha ei ole missään välissä ainakaan ja liitinkin tuli käytettyä irti, samoin anturin pään putsasin

Minullahan tosin kone ei vastaa kaasuun edes kuormittamattomana, ja tehonpuute vaivaa heti alkukierroksilta lähtien jos painaa reilummin kaasua.