Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja karza
LN170 pitäs vaihella vetarien suojakumit, kannattaa varmaan vaihtaa samalla myös sisemmät, vaihtoon menee samalla ylä ja alapallonivelet. Minkälainen homma jos joku on aiemmin tehnyt?? Ja voiko motonetin suojakumeihin luottaa??
|
Viikko sitten vaihtelin LN170 apparin puolelle suojakumit.
Manuaalinen napalukko ensimmäisenä pois (renkaan jälkeen tietysti). 12 mm mutterilla olevat pultit ovat kartioprikalla kiinni. Itse hakkasin alumiinikierretangolla ja moskalla pultin päähän, että prikat nousivat ylös.
Täällä vähän lisää tietoa.
http://www.4x4wire.com/toyota/mainte..._end/teardown/
Näkyviin tulee vetarin pää, josta lukkorengas irti ja sen alla oleva prikka talteen.
Sisemmästä päästä mutterit irti, pultit eivät tietämättään irtoa. Itse merkkasin sisemmän pään asennon tässä vaiheessa. Vakaatatangon koiranluu irti/alapallonivelen neljä pulttia ja iskarin alapultti irti. Vetarin pitäisi tässä vaiheessa tulla kohtuullisen nätisti ulos. Purin vielä vetonivelen osiin (merkaten asennot) ja pesin vanhat paskat löpössä pois. Samalla vaivalla vaihtaa tosiaan sisemmän ja ulomman suojakumin.
Motonetin suojakumit kestivät n. yhden vuoden. Repesivät -34 asteen pakkasissa pillunpäreiksi. Kuskin puolella olevat alkuperäiset Toyotalaiset kestivät hyvin, tosin jostain syystä x vaseliinia oli tullut pantojen välistä ulos. Tarvikealapallonivelkin oli räjähtänyt päreiksi. Suomeksi sanottuna haistapaskankumi ei kestä pakkasta.
Nyt kävin Joensuun Dieselhuollosta uudet kumit. Jokin epämääräinen muistikuva on, että Motonetissä möivät tismalleen samaa mallia halvempaan hintaan eli todennäköisesti ensi talvena on taas sama rumba.