Näytä yksittäinen viesti
  #6  
Vanha 29.01.2016, 09:59
estate estate ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.10.11
Sijainti: Kyyjärvi
Viestit: 106
Perusasetus

Rumpuvaihtajahan noissa yleensä on, loppujen lopuksi aika simppeli
https://www.youtube.com/watch?v=QCLCR93RXvs
http://www.iagperformance.com/KAPS-R...t-p/kapsr4.htm





Rattiläpysköillä käskytettäessä yleensä paineilmasylkky hoitaa siirtotangon liikuttelun


Suorakytkentä oltava jos meinaa ilman kytkimen polkemista vaihtaa. Synkrolaatikon kanssa on käytettävä kytkintä ja sitten on sama veivata keppiä sivuttainkin. Tai kyllä synkrolaatikollakin pystyy ilman kytkintä vaihtamaan, mutta on hidas (nopeammin ja varmemmin onnistuu kytkintä polkemalla) ja synkrot menee äkkiä p**kaksi. Ja synkrolaatikossa en näe taas mitään iloa eteen-taakse heiluteltavasta kepistä, se laatikko ei muutu yhtään nopeammaksi vaihtaa. Ja jos sekaan sotketaan pneumatiikkaa/sähköä ja kuski kuitenkin polkee kytkintä niin entäs tilanne, jos kuskin kytkinjalka on nopeampi kuin vaihteensiirto? Niin kun voi käydä ihan mekaanisen kepin kanssakin. Silloin kuski yleensä osaa olla lykkäämättä väkisin pykälää päälle kun tuuttaa varattua, paineilmasylkky varmaankin lykkää rutinoista huolimatta pykälää päälle.

Isommalle vaihto keppiä vetämällä ja pienempää eteenpäin tuuppimalla.
Vastaa lainaten