Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 24.01.2016, 23:34
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Oliko tässä joku tietty syy minkä vuoksi katton kantava rakenne on terästä eikä esim. liimapuupalkkia? Vai ihan muuten vaan?
Siis minulla ei ole tietoa nykymääräyksistä, eikä siitä, mitä se tarkoittaa k.o autotallissa.

Taanoin, vuosi tuhannen vaihteessa, olin kuuntelemassa, kun yhteen peruskorjaus/käyttötarkoituksen muutos kohteeseen, jossa oli muistaakseni jotain yleisiä tiloja, niin hätäpoistumistie, siis reilu metrin leveä käytävä, oli rakennettu jonkin sortin I-palkkien varaan pitkin ja poikin jotka oli ns. RHS-putkien nokassa: RHS oli seinämältäämn noin 10mm, ja käytävän suuntaiset kannakepalkit oli jotain n. 160mm I-palkkia, ja niiden päällä noin 100mm I-palkkeja kannattamassa tuota käytävän lattiaa reilusti alle metrin jaolla!
Ja kun Kohde oli ""nykyaikainen-" suunnitellaan etenemisen mukaan", niin tuota rakennetta ei enää voitu tehdä uudelleen puusta (olisi vaatinut jotain lupia tms.) Niin lopputulos oli se, että nuo lattian kanneke I-palkit maalattiin palonsuojamaalilla 2x päivässä viikon ajan... Nuo n. 10mm seinällä olevat RHS-palkit pääsi parilla/muutamalla maalikerroksella...
Ja tuosta työmaapalaverista jäi käsitys, että nuo 100mm I-palkit olis ollut korvattavissa 100mm lankulla vai oliko parrulla.
-> Siis puu pettää tulipalossa palamisen/hiiltymisen kautta, ja teräs muuttuu liian veteläksi, siis taipuu...
Vastaa lainaten