Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hj 60/61
Kyllä tää tilanne alkaa olemaan siinä, et pitää oikeesti alkaa toimimaan... Jos vok palaa jossain päin suomee asukkaineen ja "ohjaajineen", ni minä tarjoan oluet... Vitun musta raiskaaja!
|
Tervehdys Offipalstalaiset!
Päätän tässä ja nyt pyörtää päätökseni olla osallistumatta julkiseen vok - mamu - rasismi - suvakkikeskusteluun. Olen tähän asti pitänyt Offipalstaa paitsi hauskan ja hetkittäin hyödyllisen harrastuksen, myös jonkinlaisen maalaisjärkiporukan yhteyslautana. Ovat hj 60/61 komppaajineen yksittäistapauksia vok:in aidan tällä puolella tai eivät, niin tässä kohtaa menee minun rajani.
Tuho- tai murhapolttoon ryhtyminen tai siihen yllyttäminen tai jo lähtökohdiltaan väkivaltaiseksi tai rasistisiksi aiotut katupartiot eivät kuulu siihen maahan, ja elämäntapaan jota "me kaikki" haluamme puolustaa. Siihen eivät kuulu varastelu, petokset, ilkivalta tai seksuaalinen ahdistelu.
Kuulutan perään virkavallan puuttumista kaikkiin väärinkäytöksiin ilman lajittelua siitä, onko kyseessä "yksittäistapaus", "rasistisluonteinen teko", tai jotain muuta.
Samoin kuulutan perään jokaisen yksittäisen ihmisen vastuuta: Jos itse näen mitään edellisistä, tai tapaan jonkun, joka näitä tekoja suunnittelee, on minun, ja jokaisen muun velvollisuus puuttua siihen. Näin on tehtävä, oli kohde, tai tekijä turvapaikanhakija, kantasuomalainen, mamu, tai joku näiden yhdistelmä.
Jos tapaan "mamun", joka tekee, tai suunnittelee pahuuksia, aion mahdollisuuksien mukaan estää toimet, tai ilmoittaa niistä virkavallalle. Jos tapaan kantasuomalaisen, joka aikoo ehkäisevänä toimena tai kostoksi teloa muukalaisen tai tärvellä vastaanottokeskuksen, aion mahdollisuuksien mukaan häntä estää tai soittaa poliisille.
Ja ihan muistutukseksi hj 60/61, ynnä sielunkumppanit: Suurin osa vok- kiinteistöistä on jonkun yksityisen tahon omistamia. Niissä työskentelee enimmäkseen palkkasuhteessa olevia ihmisiä, joiden TYÖ on pitää yllä keskuksia ja ohjata asukkaita. Jos katsotkin oikeudeksesi ryhtyä tai yllyttää toimiin "epäilyttävien ainesten saamiseksi ruotuun", katsotko myös oikeudeksesi tuhota toisten ihmisten, monessa tapauksessa kantasuomalaisten, omaisuutta, terveyttä tai henkeä?
Minä tahdon pakolaistulvan laantuvan. Haluan rotia turvapaikkahakemusten käsittelyyn. En halua sietää huonoa käytöstä tulijoilta tai verovarojen hassaamista tarpeettomaan majoittamiseen. Mutta vielä vähemmän haluan kadulle lynkkauspartioita, vastaanottokeskusten tärvelemistä, turvapaikanhakijoiden asiatonta kohtelua, tai rasismia ylipäätään.
Haluan tasa-arvoa, kaikille ja kaikilta. Haluan turvallisen Suomen.
Jos vok palaa, haluan että polttaja joutuu vastuuseen.