Viestiketju: Turvapaikan hakijat
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 19.01.2016, 01:29
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Perusasetus

Vähänlaisesti vielä itsellä omakohtaisia kokemuksia ja havaintoja sellaisista, joita ulkonäön ja vastaanottokeskuksen sijainnin perusteella oletan turvapaikanhakijoiksi.

Olisiko kaupungissa näkemäni kävellen tai ostoskeskuksessa liikkeellä olevat joko tekemistä tai ruokakaupan antimia vailla.

Ruoanhakureissussa olevia olen nähnyt kaupungin ulkopuolellakin.

Ruokakaupassa näin tänään yhden miehen ja taisi hänellä olla lapsikin mukana. Sattui vielä olemaan jonossa mun perässä. Meikäläisen valitsemat rypäleet oli vihreitä ja hänellä tummempia. Ehkä itsekin poikkesin tavanomaisesta asioijasta kun itsellä oli poikkeuksellisen paljon talvivaatteita päällä kuin Michelin ukolla.

Omat havainnot vielä toistaiseksi sensuuntaisia, että haaste voi olla enempi tulijoiden määrässä kuin automaattisesti kantasuomalaiseen nähden erilaisuudesta johtuvaa.

Monenlaista hölmöilyä olen havainnut aikaisemminkin ennen turvapaikanhakijaryntäystä. Mietteliääksi vetää mitä porukkaa voi jatkossa vaaleissa äänestää? Haluaisin äänestää sellaista, joka toimii kohtuuden, turvallisuuden ja tavallisten kansalaisten asian puolesta.