Viestiketju: HJ etuaksula
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 30.01.2005, 23:52
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator

Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Perusasetus

Messinkiholkin vaihto onnistuu kyllä ilman prässiäkin. Ongelma on vaan että holkki tahtoo mennä hieman kasaan jos ei mee ihan suoraan. Joku sanoi että laittaa holkin paikalleen niin että laittaa sen johonkin hajonneeseen murrokseen ja nuijjii silleen sen paikalleen, näin ainakin pitäs mennä suoraan. Itse jouduin hieman hiomaan holkkia että murros meni läpi ja pyörikin vielä. Ongelmaksi voi kuulemma tulla että holkki alkaa pyörimään murroksen mukana jos liian tiukat välykset (yhdessä akselissa jonka purin holkki tuli murroksen mukana).

Mä tein semmosen 54mm hylsyn pyöreestä putkesta jonka kuumensin hehkuvaksi ja sitten nuijin hoojiin mutterin siihen siään että sain sen muotoonsa. Kaupoista kun en löytänyt nopeesti sellasta sopivaa putkihylsyä ja toyotalla orkkis sst työkalu oli jotain 60€. Vanha perinteinen ja "brutaali" tapa on hakata mutteri auki rukarilla tms. taltalla. Omatekoinen työkalu on niin hyvä että tohkeissani vedin laakerin niin tiukkaan että se sitten hirtti motarilla kiinni...

Kiilaprikkoja irroittaessa olen nuijjinut napalukon runkoja aika ruman näköisiksi mutta nyt voisin sanoa että omasta mielestäni ehkä paras tapa on lyödä jollain kiilalla varovasti napalukon rungon saumaan. Näin olen ainakin itse saanut parhaiten täysjumiutuneet auki ilman suurempia kosmeettisia vaurioita.

www.G-69.tk - www.pahama.com
Vastaa lainaten