Näytä yksittäinen viesti
Vanha 18.01.2016, 17:38
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
WJ:stä ei ole omakohtaista kokemusta, mutta onko ne tosiaan niin huonoja että kaikista räjähtää kone, jokaisessa on taka-akseli rikki, blend door lentää pitkin ilmanvaihdon boksia, jarrut pitää vaihtaa kerran parissa vuodessa ja alustan osat on entisiä 50tkm välein?
Eihän ne nyt jokainen motti tietenkään laukea, mutta kun VM:n dieseleiden maine on mitä on, L6:n männät järestään paskoja jo -96 lähtien, kansien 0331-valut (vai mikä se nyt oli) halkeaa ja kasien lohkoista tullut kankia läpi, niin ei ihan hyvä lähtökohta luotettavuudelle. Lisäksi automaatti-A/C:n kaikki kolme ovea hajoaa, myös Akebonon saati Tevesin jarrut on huonoja verrattuna esim. ZJ/XJ, yms. niin kyllä ne harrasteauton ominaisuuksiin kuuluu eikä käyttiksen.

Lainaus:
Miksi vanhempi, ja miksi noin kovilla kilsoilla? Jos ei halua projektiautoa, niin 200tkm on ehdoton maksimi mitä kattoisin, on se sitten Jeep tai Toyota. Mitä ZJ:hin tulee, niin ainoa '93-'95 ZJ:n parempi puoli uudempiin verrattuna on V8- version 46RH laatikko - ja sekin on plussaa vain jos tykkää rymytä metsässä syvissä vesissä. Muuten en totta puhuen keksi yhtäkään hyvää syytä ostaa vanhempi malli, jos samassa kunnossa olevan samoilla kilsoilla saa '96-'98. Jos ei saa, niin odottaisin hetken tai laittaisin vähän lisää.
ZJ:stä muutenkin mieluiten '97-'98, koska '96 oli hieman erikoinen välimalli.
Nimenomaan vain -93-95 V8:n perässä ollut 46RH-loota kestää löysänäkin vetää isoa traileria + autoa, eikä ole RE-lootien solenoideja sun muita sähköjä hajoamassa. Hajoshan ne muuten sultakin... Ajovaloissa ei ole kalliita ja helposti hajoavia lampunsäätömoottoreita, ajonestoa ei ole kalliine, häviävine & hajoavine koodiavaimineen ja peileissä & penkeissä ei ole mitään muisteja. Perät kestää hyvin huollettuna helposti 300tkm. Kasikone kestää ½-miljoonaa ja kuutosen mäntäongelmat alkaa vasta -96. Eihän nämä välttämättä hajoa uudemmastakaan, ja olihan mulla jo "pomminvarma" -90 kuutonen, mistä tuli kolme kankea lohkosta läpi, mutta on siinä kerrassaan riskejä. Meinaan onhan nuita muutama Jeeppi ollut, mistä kaikki nämä kokemukset on lähtöisin.

Lainaus:
Eikä se että ostaa Jeepin tarkoita että välttämättä saat kasan paskaa mitä pitää olla ihan koko ajan korjaamassa
Jaa ei vai? No, minä olen tietoisesti ostanut nimenomaan jo jollain tavalla hajonneita Jeeppejä, poislukien se eka vihreä XJ. Vaikka lähtökohta on sikäli normikäyttäjään verrattuna poikkeava, niin kun lukee autokuumeeseen "sairastuneen" kaverin juttuja ja vaistoaa ettei sieltä löydy samaa potentiaalia korjaamiseen ja harrastamiseen, niin pakko on vähän varoitella. Jos katsoo pelkästään mun WJ:n korjauslistaa ja miettii paljonko siihen olisi mennyt pajalla rahaa nykyiseen kuntoon saattamiseen, niin kyllä siinä olisi ei-niin-fanaattisen harrastajan autokuume saanut ihan toisen ulottuvuuden. Mutta kuten tuo bilbo ilmaisi, kannatti 4000€ remontti tehdä ajonautinnon ylläpitämiseksi, vaikka auton hintaan tuli 50% lisää. Voihan samaisen rahan sijoittamisesta nauttia ryyppäämälläkin, tekemällä ulkomaanmatkan, keittiöremontin, tms.

Nyt en jaksa kommentoida tätä enää enempää. Jos joku välttämättä vielä haluaa WJ:n, niin tietääpähän mihin on ryhtymässä. Onnea matkaan. Jos vinkkejä tarvii, niin saa ottaa yhteyttä. Se kuuluu mulla harrastukseen.