Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT
No ei sen öljyn saatavuudessa ole mulla mitään onglemia, pari laatikkoa kerrallaan tilaan ja toistaiseksi sitä on saatu. Onko vanhaa varastoa, vai ei, sitä en osaa sanoa... Muuten kuin että melkein kaikki varaosat on vanhaa varastoa, parin sadan yksittäisen osan valmistus ei kannata ja tehtaiden kapasiteetti on uusissa autoissa ja niiden komponenteissa. Juuri siksi esim Renix:in imuilmanlämpöanturia ei saa enää, kun vanha varasto on myyty loppuun ja uusia ei kannata tehdä...
|
Juu, se on tiedossa että valmistajat tekee jonkun tietyn määrän osia jotka pitäisi riittää ~20 vuodeksi valmistuksen jälkeen. Ne mitä ei riitä, niin ei sitten enää saa.
Noitten öljyjen kanssa on vähän se, että kun joku sopimus päättyy niin se voidaan uusia jonkun toisen valmistajan kanssa. Muutenkin monesti nämä "erikoisöljyt" monissakin vekottimissa on loppupeleissä jotain ihan perus bulkkikamaa mitä tehdään 100 miljoonaa litraa vuodessa, merkkiorganisaatio vain haluaa omansa välistä niin toisen värisessä purkissa se maksaa tuplat siitä bulkkikamasta. Se, että saa kaivettua tiedon mitä merkkiorganisaation aine on onkin sitten ihan eri tarina..
Toki jakoaskiin menee niin vähän lientä ja tarvitsee vaihtaa niin harvoin, että pääasia on laittaa sinne oikea aine jottei tule huomattavasti kalliimpaa remonttia
Sekin on jännä, että 247- laatikoissa oli alunperin ihan tehtaan toimesta ATF +4 '99 ja vielä alkupään '00 autoissa sisällä - kunnes huomattiin että ei se toimi oikein -> julkaistiin TSB ja öljyn tyyppi vaihdettiin ihan toiseksi
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester
Mutta on kyllä melkoista jumppaa tietää mikä automerkki kuuluu minkäkin konsortion alle. Riittää tässä harrastajalla jumppaa. Tämmöstä vaivaa viittis käyttiksen eteen kylä nähdä! 
|
Pitäisi vaan ajaa aina max. 3-5 vuotta vanhalla autolla ja olla tarpeeksi rikas, merkkihuollon korjaaja saisi osat tiskiltä eikä tarttisi itse miettiä mitään