Viestiketju: Jeep Grand Cherokee ZJ
Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 14.01.2016, 21:39
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
NSS toimii niin, että kolmesta liittimestä toiseen reunimmaiseen (ihan sama kumpaan) tulee + sulakkelta (kompuran), kun virrat on päällä ja kun on R-asento kytkettynä, se kytkee sen plussan siihen toiseen laitaan ja se vie sen jännitteen peruutusvaloille. Starttauksen esto on maadoittava ja kun on N tai P -asento valittu, keskimmäinen nasta on maissa ja johto vie sen maadoituksen star-releelle, joka saa käämin toisen puolen plussan virtalukolta, releen syötössä on jännite päällä koko ajan, ja kun maadoitus tulee ja on virtalukolta Start -asento kytkettynä, rele vetää ja kytkee jännitteen eteenpäin solenoidille!!!

Yleisin vika on se että NSS-kytkin on liian syvällä, starttaa kyllä, mutta peruutusvalot ei toimi (jos siis sulake on ehjä ja paikoillaan). Kierrä NSS -kytkintä varttikierros kerrallaan auki päin, kunnes peruutusvalot syttyy....
Tämä olikin hyvää infoa, on kyllä erikoisesti kytketty tuo virtasyöttö todellakin

Sen muistelen minäkin katsoneeni että NSS:ssä on joku liikkuva nasta siinä keskellä. Tavallaan idioottivarmempi kuin esim. AW4:n liukulaahainsysteemi, mutta ei siis silti pomminvarma
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten