Luulisi että väärennetyn tavaran myyjä myy vaan sen verran halvemmalla että kauppa tulee, eikä niin halvalla että se jo haiskahtaa ostajan nokkaankin joten ei se hintaero välttämättä niin suuri ole ollut.
Sitä vaan tossa mietin että kuinhan huonoa pitäisi öljyn olla että tulisi moottorivaurio niin nopeasti öljynvaihdon jälkeen että voisi epäillä vian olevan öljyssä?
Jos vuosikaudet on ihan tavallisiin autoihin ollut omat öljyluokitusvaatimukset (eka minkä kohdalla alettiin asiaa huomiomaan taisi olla Fordin 16v bensakoneet 90 luvun alussa, sitä ennen myytiin vaa 'ralliformulaa' kaikkiin) mitä jotkut noudattaa ja toiset sitten taas ei, eikä ne väärillä öljyillä ajetutkaan ole porsineet ainakaan samantien. Jos näissä nykypäivän vehkeissä laittaa väärää öljyä niin voihan siinä DPF tukkeutua ennenaikaisesti tai hydrauliset venttiilivehkeet ruveta rallattamaan tavallista aikaisemmin, mutta mitään välitöntä moottorivauriota tuskin tulee.
Eiköhän noi piraattiöljytkin oo ollu kuitenkin jotain ihan tavallista monella 'oikealla' etiketilläkin myytyä 'viisnelikymppistä' joten vehkeet varmaan pelaa maailman tappiin - jotkut em kaltaiset pitemmän aikavälin vioittumiset huomioiden tietysti.
Loppukevennyksenä vielä hassunhauska (?) oftopikki öljyskeneistä. Merkkiliikkeet kun toitottavat aina että niiden autoihin pitää laitta jotain tiettyä öljyä, niin vaihtoautohuollossa vieraaseen merkkiin kelpaa kyllä aina mikä vaan halpa kura mitä sattuu tynnyristä löytymään :-)
|