BJ kohta kaksi vuotta käytössä, eikä vielä ole tullut mitta täyteen. Vatiihan se tiettyä asennoitumista jos on tottunut nykyaikaisiin henkilöautoihin. Jotain kertonee myös että autoni oli ollut 17 vuotta samalla ukolla ennen kuin raaski siitä luopua. Bensakone on sitten kuulopuheen perusteella varsin janoinen laitos.
Ohjaustehostin on Suomessa tosiaan erittäin harvinainen laite, en ole yhtään sellaista nähnyt ja kuullutkin vain kaverin tutulla olleen moinen BJ:ssä joskus 80-luvulla. Oli kai aika kallis lisävaruste aikanaan. Jälkikäteen ostettuna (varaosina) se olisi kuulemma maksanut n. 40 000 markkaa eli tuttu oli siten lakannut sellaista himoitsemasta. Periaateessa HJ:n tehostetun simpukan jälkiasennuksella saa ohjauksen paljon tuota BJ:n alkuperäistä tehostetua ohjaustakin järkevämmäksi ja turvallisemaksikin, kun nivelten määrä tippuu noin puoleen.
Talvella ja sadekelillä on useimmiten ikkunat huurussa, mutta lämmityslaitteen kenon tukkoisuus vaikuttaa siihen suoraan. Viime talvena kun takalämmitimen johto oli vielä kiinni, ei matkan teko kovallakaan pakkasella ollut ongelma. Auto pysyi vauhdissa paremmin lämpimänä kun takalattian päälle veti pari kerrosta huopamattoa, korissa on haihduttavia pintoja (ei juurikaan kotelorakenteita) sen verran että ajossa lämmöt voivat karata sitäkin kautta.
|