Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
Siis eikö nämä akkulaturi -keskustelut tähtää juurikin tuohon täyteen akkuun?
Siis miten meinasit huolehtia tuosta ylimääräisestä käynnistysakusta, jota kanniskelet apuvirtakaapeleiden kanssa? -> juurikin tuommoinen vähällä käytöllä oleva akku kaipaa älykästä lataamista.
-> Jos c-tek jättää akun muutaman prosentin pienempään varaukseen ENSIMMÄISELLÄ kertaan, niin muutaman latauskerran jälkeen nuo c-tek:llä ladatut akut on parempia kylmäkäynnistyksessä, kuin nuo toisen merkkisen älylaturin "absoluuttisesti-" täyteen lataamat akut..
|
Vähän oon tässä samoilla linjoilla. Tosiaan mitään traktorin akkuja ei ole tarve saada tunnissa täyteen, vaan laturi tulis ihan kotipiha-autotallin käyttöön. Ja edelleenkin mulle on ihan sama maksaako se hyvä laturi 50 vai 100 euroa (en ole rikas, mutta pari kymppiä on pieni raha silloin kun akku on niin paskana ettei sitä enää voi ladata), kunhan on täyttää tarpeet eikä tarvii heti uutta ostaa.
Ja tosiaan tota ylläpito-ominaisuutta arvostan, koska noi harvoin käytetyt patterit on yleensä juuri ne mitkä ensimmäisenä prakaa. Käyttöakut hyytyy sitten viimeistään pakkasessa...
Edelleen olen itse tuon c-tekin kannalla, kun on ainoa mistä on omia kokemuksia... Exidekään ei varmasti paska ole, mutta tuosta defasta ei taida kovin monella kokemusta olla...??