Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-200
F1:stä pitäis ottaa pois
- automaattivaihteet, manuaaliloota poljettavalla kytkimeällä sallittu, muut kielletty
- luistonnestot, launch controllit yms. sähköavut pois, pl. ABS-jarrut sallittu
- downforcea pois ja kovasti, auton maavara min. 125 mm maasta mitattuna ja renkaat kapeammaksi, takasiipi kiinteä, vain 1 siipi sallittu, sama edessä, vain 1-osainen spoileri sallittu
- moottorin säätäminen kisan aikana kielletty muutoin kuin varikolla auton ollessa pysähdyksissä.
- menestyspainot kisaan mukaan kuten INDY ja NASCAR sarjoissa, tasaa kilpailuja jolloin menestys jakautuu tasaisemmin ja alkaa kuskien oikeat taidot tulle enempi esiin.
Sama juttu rallissa mutta lievemmin, vähempi sähköapuja ja enempi miestaitoa niin alkaa mielenkiinto palata takaisin.
|
Eikös ton kuka on paras kuski selviä ainoastaan sillä, että kaikilla olis sama kalusto, eli sama auto yhtä paljon heppoja jne? Niin rallissa kuin formuloissa auto ja tekniikka vaikuuttaa aika oleellisesti tulokseen. Jos sama lenkki tai pätkä ajetaan samalla autolla/tekniikalla, niin siinähän vasta sitten näkee kuka on paras kuski, eikö?
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/

3 Amigos-never travel alone