Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 08.01.2016, 16:37
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

Ettei ois kompromissiä ilmassa, jos on oikeesti lahjakas rattihenkilö ja joku "oikea" henkilö huomaa lahjakkuuden ja sijoittaa omaa rahaansa tähän niin sehän se on tie eteenpäin.
Toinen ääripää on sitten se että ostaa itselleen työpaikkansa ajomiehenä.... sitten se on enää taidoitsta kiinni tuleeko menestystä.

Tosin taitaa nykypäivänä kaikki olla ostopaikkoja, se kenellä on paksuin lompsa pärjää parhaiten kun autot on enempi tietokoneita kuin autoja.

Formulat on ihan perC:stä kun ne on vain jonossa-ajo kisoja, vähän samaa alkaa olla ralleissa, liikaa mennään koneaivoilla tosin rallissa on jonkin verran sattumaa ja kuskin taitoa mukana mutta formulat on pilalla
F1:stä pitäis ottaa pois

- automaattivaihteet, manuaaliloota poljettavalla kytkimeällä sallittu, muut kielletty
- luistonnestot, launch controllit yms. sähköavut pois, pl. ABS-jarrut sallittu
- downforcea pois ja kovasti, auton maavara min. 125 mm maasta mitattuna ja renkaat kapeammaksi, takasiipi kiinteä, vain 1 siipi sallittu, sama edessä, vain 1-osainen spoileri sallittu
- moottorin säätäminen kisan aikana kielletty muutoin kuin varikolla auton ollessa pysähdyksissä.
- menestyspainot kisaan mukaan kuten INDY ja NASCAR sarjoissa, tasaa kilpailuja jolloin menestys jakautuu tasaisemmin ja alkaa kuskien oikeat taidot tulle enempi esiin.

Sama juttu rallissa mutta lievemmin, vähempi sähköapuja ja enempi miestaitoa niin alkaa mielenkiinto palata takaisin.
Vastaa lainaten