Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 08.01.2016, 15:51
Paziman Paziman ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 13.03.12
Sijainti: Nivala, Suomi
Viestit: 10
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pahtis Näytä viesti
Itse en osaa sanoa mitä eroja on näissä koneissa. vissiin vanhemman ja uudemman koneista ei käy esim. kannet päiksee..

Tuossa nyt kantapään kautta opettelin kannen vaihtoa ja siihen liittyvistä asioista sekä venojen säätöä.

Eli tuli 2L-TII(Turbo) moottoriin 2L-II(Vapari) kansi.

Luulin olevani fiksu että vaihan turbon kannesta nokan ja venttiilikupit säätöinen vapari kanteen.

Eipäs onnistunu, koska nokissa eroa ja vissiin venoissa(pituus).

Tuossa mie oon parin kaverin kanssa laskenu ja ettiny oikeat säädöt jotka on vaparin kannesta.

Sehän lopun viimein onnistui kun laittoi vaparin nokan, venttiilikupit säätöinen siihen vaparin kanteen + kolme uutta shimmilevyä että saatiin välykset.

Ja nyt toimii taas auto jonkun aikaa enneku jostaki muualta lahoaa.

Pitää alkaa hankkimaan työkaluja että voi tarkasti mittoa niin shimmilevyjä, sekä semmoinen puristin että saapi nokka olla paikoilla kun ottaa shimmilevyä kupeista pois.
Oliko minkä paksusia shimmilevyjä? Joka kuppiin? Itellä ois vähä sama eessä ku ei turbon kantta mistään... Pistäppä viestillä tarkempaa tietoo ja vaikka numero nii soitellaa.
Vastaa lainaten