Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja savustin
Koskahan autoilijat ymmärtävät vaihtaa palaneen ajovalo polttimon ajoissa.Ennen joulua ajoin illalla sateessa kotio päin kun yks auto tuli pitkillä valoilla vastaan jotka häikäs aika paskamaisesti no minä tarjosin lisäapua huonoon näkyväisyyteen sen verran jotta vastaan tulija sammutti kaikki valot.Sitten rupes jonossa takana valot vilkkumaan ilmeisesti muutkaan ei ollut tyytyväisiä, jälkeenpäin kun mietin jotta mikä tempaus tuo oli tulin siihen tulokseen ettei sillä polosella ollut lyhkäsiä valoja ollenkaan oli vissiin polttimot palaneet kumpikin, näitä tulee nyt lähes päivittäin vastaavia valottomia vastaan ei edes parkit jää palamaan kun valot sammuttaa.
|
Joo, sitten on nää yksisilmäiset rosvot, jotka mutkaisella tiellä tulee vastaan keskellä tietä, vain ojan puolen ajovalo palaen. Näyttävät mopoilta, kunnes melkein kohdalla vasta huomaat, että saatana sehän on auto. Olen nimennyt ne yksisilmäisiksi rosvoiksi, sillä epäilen, että niiden tarkoitus on viedä mahdollisimman monta vastaantulijan etukulmaa mukanaan.
Sitten ihmetyttää eli lähes vituttaa valottomat pyöräilijät, heijastimettomat kuljeksijat ja sitten vielä vähän nekin, joilla ei ole minkäänlaisia takavaloja autossaan.
Niin ja sitten ne, jotka ajaa citymaasturilla tms takapuskuriin kiinni ja laittaa pitkät päälle, jos erehdyt sumuisella tai lumipöllyisellä kelillä käyttämään takasumuvaloa. Etusumuvalot päällä sen sijaan on aina muodikasta ajaa, mutta ilmeisesti vain tietynlaisilla autoilla, koska jos yritän Lällillä samaa niin minulle vilkutellaan valoja ja kun yritin Corollalla samaa, niin poliisit tulivat kertomaan, ettei täällä ole sumua neiti.
Sitten ihmetyttää eli lähes vituttaa joka aamu tuolla pimeässä, tummissa vaatteissa mustaa mäyräkoiraa ulkoiluttava herra. Ekalla kerralla meinasin ajaa sen koiran yli, koska herra itse seisoo aina pientareella, mutta koira on ajoradalla. No nyt heidän väistämisensä menee jo vanhasta muistista, sillä ovat niin kellontarkkaan aina joka aamu täsmälleen samassa kohdassa ja samassa asetelmassa. Heidät kuitenkin näkee vasta kohdalla kun ovat niin tummia ja ilman heijastimia. Taitaa kuulua samaan kastiin kuin ne naiset, jotka seisovat itse jalkakäytävällä, mutta tunkevat lastenvaunut ajoradalle.

Ihan ohuesti myös ihmetyttää, mutta lähes naurattaa se, joka on ottanut tehtäväkseen väännellä Lällin takalasinpyyhintä. Siis ei se minua haittaa, sen pyyhkijän moottori on jumissa eikä se toimi, mutta siis kun joku ensin aikansa sitä väänteli ylös ja alas, niin nyt on otettu näköjään kovemmat keinot käyttöön ja väännetty se mutkalle.
Tuu ens kerralla juttelemaan tai jätä lappu jos on asiaa!? Voidaan juoda kahvit ja puhua maailman menosta ja vituttavista maastureista, tai sitten jos oot rankemman menon ystävä, niin voidaan vaikka painia.

Niin ja sitte onko se Offipalstan oma pikku Kännirakastaja joka ajelee Ladalla kahva eellä mun ikkunan alla, voitko ajaa ens kerralla hiljempaa? Samoin se Bemari joka tulee aina Ladan perässä (sikäli ihan oikea marssijärjestys kyllä, en minä sillä).
Oikeesti oon vaan kateellinen, koska näyttäähän se Lada hyvältä ja hauskaa näkyy olevan. Mut sitä mie vaan, että älä aja mun pojan päälle sitten, kun tää on niiku meijän kotiristeys juu nou.