Itse meinasin tehdä pellistä tuommoisen telineen pellistä (Kuva). Kahdella pääkatkaisijalla tulee. Toinen pelkästään vinssille, joka sais olla aina auki kun ei vinssiä tarvi ja toinen muille sähköille (plus-kaapeli). Laturin johdot menee suoraan akulle, eli kun päävirtakatkaisijasta sammuttaa, niin sytytysvirta katkeaa kuten myös kaasuttimen magneettiventtiili sulkeutuu (Hitachin kaasutin Nissan Sunnysta). Sen mitä auto sammuttuaan pyörii niin laturi pukkaa loppu virrat akkuun. Ainoa on, että virta saattaa vielä kulkeutua järjestelmässä laturin herätevirtajohdon kautta. Siinä on kyllä latauksen merkkivalo siinä johdossa, mutta jaksaako se 3W hehku polttaa sen virran? Telineen alle kumimatto jos kaapeli irtoaa liittimestä. Liittimen liitoksiin pv-katkaisijalle kumiset napasuojat, joita ainakin moottorikelkan akuissa on. Tuossa versiossa ois lyhyet kaapeloinnit. Taakse pelti johon tulee vaijerit(kuoret) kiinni. Tuohon ei kovin korkeaa telinettä mahdu kun on renkaille tehty tilaa rankasti ja sisälokari korkealla. Itsellä sen verran kokemusta nuista pv-katkaisimista on, että 13 mm kiintoavain on apukuskin jalkatilassa akun kenkiä varten. Eli miten se on eristyksen kanssa nuissa pv-katkaisijoissa kun tarkoitus tehdä reiät peltiin, joihon upottaa ne katkaisijat ja johdot sitten alapuolelle liittimiin. Kai nuo kiinnitys onnistuu suoraan peltiin ettei siihenkin eristystä tarvi.
__________________
Kyllä tuosta Toyotalla yli mennään, ku menin minä siitä talvella yli Lynxilläkin!
|