Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 02.01.2016, 19:07
Catrik:n Avatar
Catrik Catrik ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.13
Sijainti: Oulu
Viestit: 817
Perusasetus

Mulla on tommonen motonetin pinkiponki kytkin 6.2D Chevyssä päävirtakytkimenä www.motonet.fi/fi/tuote/482046/Paavirtakatkaisin-24V250A-iso

Hitsasin akkutelineeseen kiinnityskorvat kytkimelle ja räpelsin muutamasta mutterista ja pultista hitech nivelen kytkimen vivun päähän josta lähtee tanko tulipellin läpi jalkatilaan. Halpa, toimii, ei turhanpitkiä kaapeleita kytkimelle, operoitavissa kuskin penkiltä. Sen verran parannettavaa jäi että kovassa möykkyytyksessä vivuston massa saattaa avata kytkimen. Auto ei siitä sammu mutta laturi voi tykätä huonoa. Kokeilen patentoida jousen pitämään kytkintä tiukemmin kiinni.

Tieteellisiä kokeita tuli tehtyä sen verran että pihtivirtamittari startin pluskaapelin ympärille ja mitataan lukemat
1) kytkin kiinni
2) kytkin kiinni ja lisäksi ohitettu virtakaapelilla

Molemmissa tapauksissa käynnistysvirta oli samat reilu ~500A joten totesin että virtaa riittävästi.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	2014-02-27 22.22.48.jpg‎
Views:	298
Size:	98,2 Kt
ID:	66659   Click image for larger version

Name:	2014-02-27 23.07.09.jpg‎
Views:	276
Size:	116,0 Kt
ID:	66660  
Vastaa lainaten