Mitään varsinaisen oleellista vikaa en löytänyt, joten asia on siltä osin edelleen hämärän peitossa että miksi jäähdytysnestettä meni öljyjen joukkoon. Valutin lopuksi vielä öljyt pois ja kyllä se niin samean ruskeanharmaata oli että selkeästi oli vettä joukossa. Hyvä puoli kuitenkin on se että öljyä oli melko tarkkaan oikea määrä, eli ottaen huomioon mitä sisään kaadetusta öljystä jää koneeseen, niin öljyn seassa ei ollut syylarinestettä kuin hyvin pieni määrä (tuskin edes desiä?).
Pitää nyt vielä arpoa otanko kansia irti vai en, mutta se jotenkin tuntuu turhalta. Kokeilin imukanavia kannesta ja jotain mähnää siellä oli, eli jotain kautta kone on imuroinut imusarjaan vääriä aineita. Todennäköinen syyllinen on huohotuksien kautta - miksi näin, en tiedä. Ohivirtausta koneessa ei pitäisi olla, mikä työntäisi kampikammioon reilua painetta.
Eli vielä on hieman mysteeri, mutta selvitellään..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.
Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.
Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
|