Näytä yksittäinen viesti
Vanha 27.12.2015, 09:36
Harriko Harriko ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 02.10.12
Sijainti: Sysmä
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Kun en ole koskaan tämäntyyppisiä tukivarsia livenä hypistellyt, niin onko varressa alunperin (kiinteä) kierre tukivarren päässä, mihin tuo väliholkki kiinnittyy? Jos on, niin itse en näkisi tällöin ongelmaa ylimääräisessä välikappaleessa koska se kuitenkin on kiinni alkuperäisessä tukivarressa -> tukivarsi on muokkaamaton.

Ainoa mikä tuossa holkissa ehkä hieman tökkii on lukitusmutterin puute. edit: Ei saatana, nyt minulla oli silmät ummessa. Onhan siellä selvä lukitusmutteri
.... [....Pelkkä kierrelukite ja reilu kiristysmomentti ei tahdo riittää....]
No, joka tapauksessa, minulla on Jeepeissä muutaman kerran säädettävien tukivarsien flexjointit lähteneet kiertymään auki vaikka on vedetty 1.25" hienokierteellä olevat lukitusmutterit reilusti kiinni. Ristijoustossa kun akselit on päässeet elämään niin paljon että tukivarren kiertymävara on loppunut -> alkanut kiertää säädettävää osaa auki. Nyttemmin en ole ongelmaa huomannut kun on molemmissa päissä riittävästi elävät flexjointit, mutta aiemmin kun oli kumipusla + flexjoint, niin muutaman kerran ajokaudessa ne pääsi löystymään.
Tukivarren päässä on kiinteä noin 15 cm tappi jossa noin 10 cm kierteetöntä (puslan kohta) ja noin 5 cm kierteellistä, eli tukivarsi on muokkaamaton. Tuossa jatkopalassa on siis kummassakin päässä reiät joihin johnny joint ja tukivarsi kierretään. Koska tukivarressa ja johnny jointissa on oikeakätiset kierteet niin ei se ainakaan kovin pitkälle aukea, koska kun toisesta päästä löystyy, niin toisesta kiristyy. mutta täytyy tuota löystymistä tarkkailla, auki se ei pysty kiertymään.