Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 27.12.2015, 00:31
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Paljonhan akseleiden kestävyys riippuu auton painosta, kuskin kaasujalasta, onko automaatti vai manuaali, minkäkokoiset renkaat, yms..
Se mikä hajoaa 2,5 tonnin painoisessa reilulla 5- litran koneella olevassa V8- vehkeessä 35" renkailla pintakaasulla, voi kestää 1,3 litran isolohkolla olevassa tonnin Suitsassa 37" renkailla melkein mitä vain.

35" Boggerit Rangen kasilla on toki jo kohtalainen yhdistelmä Suzukissakin - D44 ehkä kestää, tai sitten ei. Jos pedaalin käyttö on reilua, niin nuo ylemäpänä ehdotetut Toyotan akselit full-floater takaperällä ei olisi ehkä ihan huono idea. Kevyemmät ja kapeammat kuin D60 + 14bolt, eli Suzukin alle toimivampi paketti.


Toki jos on jo olemassa D44:t tallissa, niin niitä vain alle jos eivät ole ihan susipaskat versiot. Paljon jo selviää sillä kun tsekkaa onko ne 30- spoorisilla vetareilla, ja millaiset kääntöpäät etuakselilla on. Paremmat D44:t on ihan päteviä akseleita ja kestää varsin reiluakin käyttöä kevyen auton alla 35" renkailla.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten