Voihan perkele.. nyt ei mennyt ihan putkeen
Tarkistin vielä juttuja läpi, mm. mittasin puristukset. Enimmäkseen oli ihan ok, pientä tarkistelua vaatii mutta ei mitään isompaa. Virranjakajan asento tuli tsekattua samalla, se ei ollut alkuperäisessä asennossaan ihan oikein; piti kääntää noin 40° että pyörijä oli ykköspytyn kohdalla suhteessa virranjakajan runkoon.
Tällä sai koneen käymään, ja kävi ihan kohtalaisesti. Moottorin sammutus, muutama osa kiinni - auto ei lähde käyntiin. Tulpat uudestaan irti, aivan märät. Pienen tuulettelun jälkeen uusi yritys ja hörähti henkiin. Käytin lämpimäksi kun ei mitään ihmeempää näkyvissä, kuulosti hyvältä ja kaikki ok.
Sammutus - eikä edelleenkään lähde käyntiin hyvin ilman että ensin bensarele irti, hetken pyöritys (kone yskii tällöin startatessa, eli pytyissä on vielä bensaa

), ja sitten uudestaan.
No, eipä tässä mitään mutta hetkisen päästä selvisi että jostain menee nyt syylarinestettä öljyn sekaan

Onneksi ei tullut käytettyä konetta kuin hetki, eli ainakin toivottavasti on selvinnyt ilman laakerivauriota. Ei tässä auta kuin ottaa imusarja irti, siellä se todennäköinen syyllinen on. Kansipahvit on varmasti oikein ja ehjät, ne ei mene paikalleen kuin yhdellä tavalla eikä ole mitään hankalia hommia. Imusarjan tiivisteet sen sijaan on yhdet perseenreiät, ja vaikka tarkistin moneen kertaan ja laitoin paikalleen moottoripukin päällä niin vituiksi taisi mennä.