Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mhk
Sörkin vähän tätä jo käsiteltyä johtotähen? cdi mosan erinomaisuutta, ja yhdyn tuohon kuvaukseen 
Itellä 413 cdi röntteri, ohjelmoitu 170 hv:n tietämille. Ohjelmalla vääntökäyrästä sai järkevän, jo 1500 rpm alkaa täysi veto 1-1,5 bar ahdoilla, riittää ja kiertää sinne 4000 rpm asti.
Tuommonen mopon moottori liikuttaa siis ihan mukavasti yli 3 t painoista koppimopoa.
Siihempä ne loppuu kehut tämän osalta, kulutus liki 15 kevyelläkin monolla, vetoja ei ole alle tyhjäkäynnin yhtään vaan sammuu heti, kaasunsäätö vähän semmonen suuripiirteinen, käynnistyvyys pakkasesen puolella olematon, yleensä saa sahata pitkään ennenkun edes yrittää.
Sen hetken kun eberiä tai roikkaa käyttää että vesi vähän lämpiää niin ei mitään ongelmaa.
Suuttimethan ne mahtaa olla vaihtokunnossa, kestoikää en nyt muista mutta hintaa rempalle taisi tulla 500 per suutin. Sitten vielä se että suutinremppa menee monesti pieleen dieselhuollossakin, se m6 kiinnityspultti katkeaa kanteen tai suutin on vain hirttänyt kiinni ja pysyy siellä. Taas tuli koneistamolle töitä 
|
No moottorin luonteesta on kyllä erilaisia kokemuksia. ainakin tuo 270cdi vääntää niin perkuleesti, ja kiihtyy ihan homona. kulutus pyörii siinä 4,5-5,5 paikkeilla. toki tämä on ohjelmoitu, alunperin 177heppaa en tiedä mitä nyt on mutta turbo vislaa ja mustaa lykkää samalla kun alkaa nopeusmittarissa vilisemään

suutin tästäkin lähti kesällä irti, oli kyllä olematon kiinnityspultti. Käynnistyvyyden kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. hyvä moottori, liikaa sähköä.