Näytä yksittäinen viesti
  #3801  
Vanha 24.12.2015, 01:21
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Olkooon pimeenä siiis... en tiä auttaisko jos pistäis vaikka napis siihen imusarjan vastukselle että sais vähän kytyä sille.. jos tarvis pakkasesta saada käymään joskus äkkiä ni aika pyöritykset on tiedossa.
30-60min lohkolämppärissä ni lähtee ja käy heti nätisti.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Krisse Näytä viesti
Empä tiedä LN65:stä mitään muuta kun että taitaa olla saman aikakauden vehkeitä kuin pyöreälamppuinen LJ joten vastaampa sen mukaan.

Se vehje ei ole 'imusarjahehku' vaikka sillä nimellä usein sanotaankin vaan se on jälkihehkun vastus. Hehkutulpathan noissa on 6 volttisia mutta normaalihehkulla niitä kuumennetaan 12 voltilla, jälkihehkutuksessa taas virta menee tuon vastuksen kautta ja se laskee jännitteen sellaisiin lukemiin että ne 6 volttiset hehkut kestävät kasassa.

Omassa on noi käynnistyskuviot aikalailla samanlaiset kuin tuossa sun kuvauksessa, ja oon pannu sen ja sen piikkiin ettei tossakaan ole jälkihehku toiminnassa juuri sen tähden kun toi vastus on murusina eikä siihen saa piuhoja kiinni. Uusi maksaa parisataa, ja siihen menee virta jälkihehkun releeltä (normihehkun releen vieresä) ja sieltä (toisesta 'navasta' tietenkin, saman mutterin alla kyllä koko systeemi) sitten hehkukiskolle.
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten