Viestiketju: Talli Topic
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 22.12.2015, 22:48
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator

Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Perusasetus

Koitetaanpa kertoa omia mielipiteitä...

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Swoop Näytä viesti
Tuohon pystyis laittamaan vielä toisen kakkosnelosen tuon vaakapuun alle ja sillä sais villatilaksi 200mm, eikä siinä vielä tallin korkeus pienenis merkittävästi. Mutta mites toi nurkkaus? Vuotaako sieltä sitten ihan seulana? Muutenkin tuo tuuletusrako aiheuttaa omat ongelmansa. Entä pitääkö noiden vaakapuiden alle laittaa vielä rimat ja 50mm villaa kylmäsiltojen välttämiseksi vai onko sillä niin suurta merkitystä?
Jos nyt oikein ymmärsin niin villaa tulisi siis yläjuoksun alapinnasta 200 mm ylöspäin? Ja yläjuoksu on 100 mm korkeaa? Kulmiin tulee siis vähemmän villaa, mutta ohuemman villan pinta-ala on suhteellisen pieni suhteessa koko kattoon. Onhan sillä joku vaikutus, mutta enkä tuon perusteella heittäisi kirvestä kaivoon. Se 50 mm lisävilla parantaa tietysti eristystä, mutta oma valinta kuinka paljon aikaa ja rahaa haluaa laittaa eritykseen. U-arvoja voi laskea esim. tuolta -> http://www.puuinfo.fi/mitoitusohjelm...itt%C3%A4minen saatavalla Excelillä.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Swoop Näytä viesti
Eli nyt kun tuo tila jää ylös asti korkeaksi ja tuon eristys olis tarkotus tehdä vesikaton suuntaisesti uretaanilevyillä. Nyt se kysymys, lämmin ilmahanhan menee melko varmasti mielellään tuonne harjan tuntumaan pyörimään niin onko tuolla välikaton tiiveydellä tässä tapauksessa niin kriittistä merkitystä jos vertaa tilanteeseen jossa huone korkeus olis joka paikassa sama?
Siis jos vaihtoehdot että 1) välikatto on vaan puolen tallin kokoinen ja toinen puoli avoin ylös asti tai 2) sitten välikatto on tasakorkuinen koko matkalla niin on sillä väliä. Ensimmäisessä vaihtoehdossa on paljon enemmän pinta-alaa josta lämpö pääsee ulos. Jos tuolle korkeammalle tilalle ei ole mitään erityistä syytä niin kyllä minä vetäisin sen tasakorkeaksi ja käyttöullakoksi koko pinta-alan. Villalla eristäminen on myös halvempaa kuin ureataanilevyllä.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja astalo Näytä viesti
Oma talliosake alkaa olla luovutuskunnossa. Sisäseinät on kipsilevyä, niin mitä vedetään pintaan että ne kestää. Tallissa tarkoitus myös pestä autoa.
Luja-maalia olen itse suunnitellut. http://www.tikkurila.fi/ammattilaise...ja_puolihimmea Minulla ei ole omaa kokemusta, mutta myyntipuheet on kovat.

Viimeksi muokannut offroadjouni : 22.12.2015 22:51
Vastaa lainaten