huuhtele vedellä: puutarhaletku/painepesuri ja suulake, joka puskee vettä moneen suuntaan.
Jos homman haluaa tehdä huolella niin rälläkällä palkin kylki auki niin paska ja ruostelastut saa oikeasti pois rungon sisältä. Kuulostaa pahalta! (jollakulla voi runko olla kiiltävällä maalipinnalla, kuten LJ:ni runko sisältä on, muttä silloin se ei ole koskaan ollut täynnä paskaa vaan orkkis tulpat on reijissä ja auto on joskus saanut öljyä alustaan) Kun HJ:n runkoa koputtelee oikeasti niin pakoputken kohdalta usuimmat ovat hapertuneet. Takaapää on huonommassa hapessa, kuin etupää. Takana kohdassa, jossa runkopalkki tekee mutkaa ennen taka-akselia on hyvää pehmeää puutarhamultaa. Kun palkit on ruostevaurio kohdista auki niin pikkulekalla kyytiä. Myös itsepetosta voi harrastaa ja naputtelee vähäsen. Ruoste irtoaa paksuina lastuina ja rungon saa sisältä lähes kiiltävälle pellille. Siihen on hyvä sumutella oikeaa kotelonsuoja öljyä. Öljyä kuluu runkoon useita litroja. Koko maasturiin ainetta menee noin 10-15 litraa, 5€ litra. Tietysti voi myös ostaa kolmen litran pytyn ja ruiskia mihin kumartumatta hyvin yltää. Paksuilla massoilla voi myös tehdä itsepetosta. Ruoste-estoliikkeet voi auttaa, mutta alan laatu vaihtelee idioteesta ammattilaisiin.
Note! This message was posted anonymously!
|