Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69
Laturista dieseleissä yleensä kierrokset mitataan. Ainaki kaikki halvat mittarit toimii niin, en tiedä olisko joissain kalliimmissa erilaisia antureita.
Mittari liitetään laturin W-napaan, jota ei monesti vanhemmissa autoissa ole. Se ei kuitenkaan ole mitenkään mahdoton homma tehdä. Pitää vain tinata johto oikeaan paikkaan kiinni, laturia jotutuu vähän purkamaan. Googlella löysin aikanaan hyvät ohjeet. Liitekuvassa näkyy vihreä johto tinattuna toyotan laturiin, parempaa kuvaa minulla ei ole. Mittari pitää kytkennän jälkeen vielä säätää näyttämään oikein. Niissä on yleensä ruuvi tms. josta väännetään kierrokset kohdalleen, sitä varten pitää käyttää auto pakokaasutesterissä tai jollain muulla mittarilla katsoa paljonko on kierroksia.
Se, että kannattaako mittarin asennus, on vähän makuasia. Ei sillä tiedolla oikein mitään tee, ainakaan jos ei ala virittämään konetta. Jos vain haluaa tietää mitä se kiertää, niin silloinhan se kannattaa laittaa, ei siitä haittakaan ole.
|
Mites onko toi W-signaali lähellekkään sitä mikä bensakoneista löytyy vai onko sillä todellista merkitystä, miksi bensaan ja dieseliin on erilliset mittarit
__________________
Positiivinen rasismi?
Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
|