Viestiketju: toimivin älypuhelin?
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 13.12.2015, 07:09
perkei:n Avatar
perkei perkei ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 28.07.12
Sijainti: Savolax
Perusasetus

Mulla on n. kuukauden käyttökokemus jostakin Lumiasta. Se kuitenkin hajosi ja täytyy tunnustaa, että olin ihan helpottunut kun sain siirtyä näppäinluuriin takaisin. Oon tästä aiheesta ennenkin tainnut itkeä täällä topicissa.
Mulla olisi nyt kuitenkin joitakin kysymyksiä teille armaat älypuhelinten räplääjät:

1. Lumiassa oli se Microsoft-tilihomma. Onko kaikissa älypuhelimissa luotava joku hiton tili jotta sitä voi käyttää, vai oliko tämä vain Lumian ominaisuus? (en kyllä tehnyt sitä tiliä)

2. Lumia ei tallentanut yhteystietoja SIM-kortille, eikä siinä ollut sellaista mahdollisuutta, että sillä olisi saanut ne sinne siirrettyä. Näin ollen Lumian aikana tulleet yhteystiedot joutui ihan itse näpyttelemään kun vaihdoin Lumian takaisin perunaan.
Onko sama homma kaikissa älypuhelimissa, että yhteystiedot menee puhelimeen tai nettiin, mutta ei missään nimessä sinne minne pitäisi, eli SIM-kortille?

3. Onko näissä älypuhelimissa ylipäätään sellaista merkkiä ja mallia, joka toimisi hyvin PUHELIMENA? Kun en halua pelejä, paikannusta, watsappia, tinderiä, facebookia, twitteriä, sähkövatkainta, sihteeriä tai mitään muutakaan mikä piippaa ja mölisee koko ajan.
Haluan: puhelut, tekstiviestit, kameran, kalenterin ja herätyskellon.

4. Hinta. Onko sellaista älypuhelinta, joka ei maksaisi vitusti tonnia? Työskentelen betonipölyssä tai -liejussa, vesisateessa, pakkasessa, kiipeilen, hypin, ryömin ja konttaan, niin tuntuisi että joku 100€ on maksimisumma mitä kehtaisi kuskata mukana sellaisessa touhussa.

5. Koko. Onks ne kaikki ihan totta oltava telkkarin kokoisia? Mitä pienempi, sitä parempi.

Joten suositelkaa helppoa, yksinkertaista, pientä ja halpaa ja tietysti helvetin hyvää älypuhelinta yli-ikäiselle dorkalle, jota ei puhelimella leikkiminen kiinnosta pätkääkään. Ei taida löytyä?
Onks näissä älypuhelimissa mitään seniorimalleja?
Tekisi mieli ostaa uusi puhelin, joten tämä ikuisuuskysymys kiusaa taas, että pitäytyykö perunassa vai joko löytyy sopiva "älykäs". Kun en oikein tykkää tuosta nykyisestä perunasta, on niin iso ja kulmikas, se sitä edeltänyt malli oli kivempi ja käteensopivampi (Nokia C5), mutta siihen alkoi tulla pientä vikaa (näppäinten valot ei toimi yms).
Akunkeston kanssa ei ollut Lumialla ongelmaa, koska pidin sitä "tyhmänä". Profiili-toimintoja jäin myös kaipaamaan perunasta älyyn siirtyessä...

Viimeksi muokannut perkei : 13.12.2015 07:17 Perustelu: Lisäystä
Vastaa lainaten