Kyllähän noi huijarit pitäis kiinni saaja mutta miten todistaa se syyllisyys lain voimaisena, jos sillä on kuitit vaikka jostain 69 elanin huollosta jossa ei ole tarkempaa erittelyä ja osa numeroita niin aika vaikee todistaa. Ja männästä ei kyllä voi sanoo näön perusteella paljonko ajettu, esim jos joku poraa sylinterin ylikokoon tai hoonaa isoksi ja laittaa vakio männän niin kone kyllä käy mutta äkkiä on käytetyn näkönen mäntä, yleensä silloin männän heltat rispaantuu ja saattaa irrota palasia jotka vahingoittaa sylinterin ja saa sekä männän että sylinterin joka on 200km ajettu näyttään 6000km ajetulta. Yleensä hyvä konsti kelkkaa ostaessa on ottaa mukaan puristus mittari ja mitata puristukset, myös kannattaa katsoa ketjukotelon öljyt jossa yleensä on mittatikku jonka päässä on magneetti ettei siellä ole hirveästi metallimuhua tai palasia, toki siellä aina vähän on tosi hienoa metalli muhua. Vaan jos oikeen paljon sitä löytyy niin se kertoo että edellinen omistaja ei ole ainakaan usein huoltanut kelkkaansa, tai jos on isoja paloja niin sitten on ketju tai hammasrattaat kärsineet. Nämä ainakin juttuja joita itse katon silloin tällöin omasta kelkasta. Tuohon kenenkään nimeämiseen täällä tai muualla en ota kantaa mutta olisihan huijarit hyvä tietää:-P toivottavasti ei kuitenkaan tämä harrastus lopu kyseisellä henkilöllä tähän vastoin käymiseen. Parempia hetkiä kelkkailun parissa toivottaa tokko pienessä sievässä pöhnässä.
|