Näytä yksittäinen viesti
Vanha 11.12.2015, 22:44
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
Ok... kiitos kuitenkin.

Vaihdoin tänään tuon mekonomenin anturin, M12 oli kierre, ei M14 minkä ite otin mnet.
Tosi paska kiertää kiinni, 24mm avaimella, ilmeisesti anturin kulma otti kiinni suotimen jalkaan kun meni aina pykälän ja sitten nahisti ja taas oli hetken löysä. Ilmeisesti pitäis tosiaan olla joku letku välissä.
Öljynpainevalo palaa edelleen tyhjäkäynnillä, mutta palakoon ei jaksa enään kiinnostaa, johto irti anturista jos ei muuta.
Nyt muistinkin, että laitoin kaksi tiivisteprikkaa juurikin saman ahdistuksen takia. Alunperin on tosiaan letku, joka menee mekaaniselle öljynpainemittarille.

En nyt ihan varma ole, mutta mulla on semmonen muistikuva, että tuommoseen koneeseen on helppo vaihtaa öljypumppu. Öljypohja vain pois ja oliko kahdella tai kolmella pultilla itse pumppu. Niitä pumppuja taisi sitten olla erilaisia, muistaakseni oli niin, että joissain malleissa ylipaineventtiili on pumpussa ja joissain öljynsuodattimen jalassa. Ihan varmaa tietoa mulla ei ole nuista, mutta kerran ainakin kävi niin, että vaihdettiin autoon pumppu ja se sitten pukkasi öljyt suodattimen kannen välistä ulos heti kun nosti kierroksia. Viisaammat saa korjata, jos olen väärässä.
Voihan se vika olla tosin muuallakin kuin pumpussa. Mulla on muistaakseni pari niitä irrallaan, jos haluat kuitenkin kokeilla eri pumppua.
Vastaa lainaten