Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Der_Alte
|
Tuo Der_Alte:n linkittämä valo voisi olla kokeilemisen arvoinen?
Siis tuo valokuvion leveys: muutama (työvaloa-) olen vertaillut silmämääräisesti, ja nuo asteet on hyvinkin erit eri valmistajilla, siis joillakin spot on 10 astetta, joillakin 30 astetta....
Ja on "maku" -asia, paljonko tuota valoa halutaan sivuun.
Paria 30/60 asteista "combo" ledbar olen päässyt tutkimaan tarkemmin, Ja tuo 30 asteinen "Spot" osio olisi minun käyttöön riittävän kapea apupitkäksi?, sillä jos puhutaan suuruusluokkaa 10k lm valoa, niin tuota valoa riittää myös "metsään", siis koko näkökenttä on valaistu, ja vastaantulijat eivät häikäisty/vaihda lyhyille liian kaukana.
Itse olen aikanaan viritellyt noita apupitkiä siten, että näyttää mahdollisimman pitkälle: Vastaantulija vaihtoivat lyhyille pahimmillaan reilu kilometrin päässä. (Aika "hyvä?" saavutus 55w halogen polttimoilla, ja laillisilla valoilla muutenkin, 2. laturilta latausjännite n. 15,5 V, Toki H3 hehkujen tilalla oli H1 polttimot, että hehkun sai juuri oikeaan kohtaan umpiossa, siis siltä osin "laiton-" )
No se vajaa kilometri piti sitten ajaa lyhyilla, siis valaisee sen n. 50 metriä tietä....
-> siis n. 500 metriä kirkasta tietä vaihtui 50 metriin....
Nykyään tulee satsattua enemmän noihin lyhyihin valoihin: Tuossa "uudessa" Wararenkaassa, Töpöhännässä, (Audi A3 1,9 PDQ) piti vaihtaa uudet umpiot, ja niihin 4x Night Braker +110%, siis auto meni katsastuksesta läpi, mutta valot oli luvattoman huonot...
Ja apupitkiä kaipaa... pitäs saada semmoiset apupitkät, että valoa riittää myös metsään/ mutkien "taakse". (siis kun tie kääntyy, niin suoraan auton edessä oleva luminen metsä ei loista toivottoman paljon)
Ja tuo "Laillisuus-":;
Nuo Erikoistekniikan Led valot on hyväksytty apupitkiksi (ref 40), siis laillisesti asennettaessa pitää useimpien autjen omat pitkät valot poistaa!
Ja nuo "Kiinan-" Ledbar:rit on vaan työvaloja, siis ei saa käyttää tienpäällä...
Toki tuo valvonta/kärähtäminen on minimaallista, mutta jos jotain sattuu... niin silloin voi tulla "keppiä" kunnolla.....