Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L
Millä perusteella on mahdoton tästä eteenpäin? Onko nämä nyt taas jonkun yksittäisen konttorin tulkintoja asiasta, vai mistä nämä tiedot on revitty?
Ajoneuvotyyppiin sopiva akseli = jäykkäakseliseen autoon jäykkä akseli tilalle. Ei uusissa määräyksissä käsittääkseni mitään sellaista ollut, että pitää olla juuri samanlainen akseli, vaan massoiltaan ja leveyksiltään sopiva.
Miksi jousitustyyppiä ei saisi vaihtaa? Akselimassaltaan vastaavasta tai suuremmasta autosta tukivarret, vieterit vähän vastaavan kaavan mukaan (esim. selvitys alkuperäisestä jousivakiosta, ja selvitys uusien jousien arvoista -> löytyy usein ihan valmistajan tiedoista). Kiinnikkeiden tekokin on edelleen sallittua, joskin vähän kinkkisemmäksi meni ainakin teoriatasolla.
..tässähän se ylempänä esittämääni kysymykseen vastaus oikeastaan tulikin. Konttori siis tulkitsee asioita tietämättä mitä oikeastaan tekee. Käske katsastusmiehen tehdä työnsä, ja kun ei näköjään osaa niin pyydät (tai tarvittaessa vaadit) häntä ottamaan Trafiin yhteyttä asian selvittämiseksi. Yksittäinen konttori EI voi tehdä itsenäisiä päätöksiä miten pykäliä sovelletaan jos ollaan epävarmoja asiasta.
|
niin minäkin luulin ensin,mutta luepas tämä:
1.3 Määritelmät
Tässä määräyksessä tarkoitetaan:
a) tyypillä ajoneuvojen hyväksynnästä annetussa valtioneuvoston asetuksessa (1244/2002)
tarkoitettua ajoneuvon, osan, järjestelmän tai erillisen teknisen yksikön tyyppiä. Ajoneuvon
tyypillä tarkoitetaan myös tyyppikatsastuksessa tai tyyppihyväksynnässä määriteltyä ajoneuvon
mallisarjaa. Jos ajoneuvon mallisarjan eri sukupolvien välillä on olennaisia teknisiä eroja,
tarkoitetaan tyypillä tyyppikatsastuksessa tai tyyppihyväksynnässä määriteltyä mallisarjan
sukupolvea;
eli tämän mukaan ajoneuvotyypillä tarkoitetaan samaa mallisarjaa oleva vehjes.ja tuon jousituksen muutoksen pitäisi tarkemmin silmäiltyäni onnistua mutta tämä akselinvaihto ja esim. se tojotan kone suzukiin ei...toivottavasti olen väärässä.