Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN
eikös se TCM anna nimenomaan tulikomennot laatikolle kaasun asennon, nopeuden, jne perusteella? vai onko siellä vaan sähkö sen takia, et nopeusmittari ja shifteri näyttäs jotain?
siis en mie ole sitä niin tarkasti tutkinu, kun että joku "eku" aisinissakin on, mut sitä et mitä se oikeesti tekee, ei kyl ole tullu tutkailtua  lähinnä lähteny oletuksesta, että jos ecu keskustelee lootan kanssa, niin joku älyhän siellä on, jolla vaihtohetket jne määritellään ja sillon jos menee ja korvaa auton oman älyn niin tilalle pitää tehä korvaava 
|
AW4:ssä (osassa alkupään '93 vuosimallin tuotannon 4.0:t) on erillinen ohjausboksi vaihteistolle, ja se on sähköisesti ohjattu laatikko. Tähän varmaan pystyisi kehittämään halutessaan uuden älyn.
Chryslerin 4xRH- sarjan laatikot (ZJ:n tapauksessa '93-'95 5.2- mallien 46RH) on hydrauliohjattuja, ja ainoastaan ylivaihdetta ja muuntimen lukitusta ohjataan sähköisesti -> vaihtoihin vaikuttavat asiat tehdään ihan perinteisin keinoin.
Chyrslerin 4xRE- sarjan laatikot (ZJ:ssä '93-'98 4.0:n perässä 42RE, '96-'98 5.2:n perässä 44RE, ja '98 5.9:n perässä 46RE) on sähköohjattuja, ja niissä äly on integroitu PCM:ään -> näissä EI ole erillistä laatikonohjausboksia, vaan logiikka on samassa paketissa moottorinohjauksen kanssa. Näihin laatikoihin pääsee käsiksi mm. mainitsemallani SCT Tunerilla, kunhan on tyyppi joka osaa ohjelmoinnin. edit: ja sen verran vielä tarkennusta, että SCT tunerilla käsittääkseni pääsee vain OBD-II moottoreiden/ laatikoiden älyyn käsiksi.