Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 08.12.2015, 20:44
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Edelleenkin osin ulkomuistista...


Sitä tarkoitin tuolla vaihteistokoodilla korissa, että onhan alunperin ollut automaatilla.

Ja jos tuontiauto, niin voi olla vaikka mitä kummallisuuksia, esim. joissain maissa jo alkupään hodareissa on automaattisesti säätyvä ohjaustehostus ja automaatti ilmastointi.....

Mietin/katselin tarkemmin noita ohjauksia, ja ne vois olla:
(Näistä löytyy hivenen ristiriitaista tietoa, minä olen yrittänyt selvittää juurikin noita alkupään sähköohjattuja hoderin laatikoita; toinen on muistaakseni -93? ja toinen -95?, molemmat ns. viscojakiksella (jatkuva neliveto visko+100% lukitus) ja näissäkin on joku ero ecuissa...)

Vaihteiston ohjaukseen käytetään seuraavia antureita:

-3 nopeus anturia (moottorilta 1, laatikosta 1, ja "nopeusmittarin anturilta" jakolaatikon hännästä 1)
-vaihdekepin asentotunnistin
-jarruvalokytkin
-jakolaatikon asentotunnistimet (hidaspuoli 1 ja vapaa 1)
-OD nappi
-Power -nappi (se nappi kojelaudassa, mitä suositellaa käytettäväksi esim. kärryä vedettäessä)
-kaasuvivun asentotunnistin ("potikkaa" syörröpumpun päällä)
-moottorin lämpötilakytkin (on/off?)
-Ilmastointilaite

-Automaatin lämpötilakytkin: muistaakseni tieto ei mene boksille, sytyttää pelkästään valon kojelautaan? Kuulostaa erikoiselta, mutta jostain jäänyt k.o mielikuva.
Samoin ABS ei taida ohjata automaattia?
Ja tuossa hodarissa ei taida olla olemassakaan moottorin ECU:a? (pois lukien hehkutuksen boksi)
Vastaa lainaten