Näytä yksittäinen viesti
Vanha 06.12.2015, 12:53
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Tuossa on nyt sellainen ongelma että tämä törmäillyt mulkku saattaa taas itse tehdä rikosilmoituksen ja väittää että sinä törmäilit siihen.

Itsellä takana tullut auto ajoi ruuhkassa perään. Vaihdettiin tiedot ja soitin oikein poliisille. Ei niitä kiinnostanut tulla käymään kun vastapuoli myönsi kaiken. Noh. Soitin vielä varuiksi omaan vakuutusyhtiöön ja ne kirjas tiedot ylös. Vastapuoli ei sitten tehnyt mitään ilmoitusta koko kolarista. Joten odotin 2pv ja soitin vastapuolen vakuutusyhtiöön ja kerroin mitä on käynyt. Ne varmisti tilanteen omasta vakuutusyhtiöstä ja ilmeisesti ne sai myös hätäkeskuksesta tietää, että olin soittanut siitä. Meni 2vk minkä jälkeen vastapuolen vakuutusyhtiö soittaa ettei vastapuoli ole edelleenkään tehnyt mitään ilmoitusta, eikä vastaa heidän pyyntöihin. Joten korvaavat meikäläiselle puskurin korjauksen.

Tuosta menee n. kuukausi pari ja vastapuoli onkin nillittänyt ilmeisesti vakuutusyhtiöön ja kieltänyt koko kolarin edes tapahtuneen. Ja nyt meikäläisen pitäisi kuulemma todistaa kolarin tapahtuneen tai vakuutusyhtiö perii rahat takaisin. Minä sitten ilmoitan että olen soittanut siitä omalle vakuutusyhtiölle, hätäkeskukseen ja olen saanut vastapuolen itse kirjoittamat yhteystiedot. Autokin on jo korjattu, joten on vastapuolen tehtävä todistaa ettei kolaria muka tapahtunut. Vielä kun itse otin kuvia oman auton vaurioista ja vastapuolen vaurioista. Kysyin myös että onko vastapuoli vaatinut sitten etupuskuria ja syyläriä vakuutusyhtiöltä korvattavaksi kun mun vetokoukku upposi sinne? Tätä eivät kertoneet, mutta eipä tuosta ole sen jälkeen enää mitään kuulunut.

Mutta mitä me tästäkin opimme? Ihmiset on ihan mulkkuja. Ota itse aina mahdollisimman paljon todisteita ja todellakin kannattaa aina soittaa vähintään hätäkeskukseen. Tuo mulkku voi nimittäin nyt vaatia sulta uutta puskuria sun muuta kun sinä olet törmäillyt ja paennut kolaria.
Itse oon tämän kokenut, ja loppupeleissä hävinnyt. Oon yhteen xsaraan ostanu keulan kun kuulemma "peruutin" nokkaan ja silminnäkijöitä ei ollut. Poliisin mukaan todennäköisempää huomata iso maasturi edessä kuin pieni citroen takana

Edit: sovin vastapuolen kanssa että ei oteta mun vakuutuksista, vaan maksan itse käteisellä ja ruuvaan itse auton kuntoon, niin tenkin, muutama satanen meni kun tilasin kolariosilta uuden maskin maalattuna, ruuvasin kiinni ja sanoin että jos vielä joskus kyseisen auton näen niin vedän sitten oikeesti päin, ja syytän niitä kolarista. 2kertaa oon nähny sen auton sen jälkeen ja aika hyvn turvavälin piti
Plus muita romuja

Viimeksi muokannut Häänrik : 06.12.2015 12:59
Vastaa lainaten