Näytä yksittäinen viesti
  #11  
Vanha 02.12.2015, 06:45
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.565
Perusasetus

Eipä nuo liene sen kummempia laitteita kuin muutkaan, paitsi että noi roottorisydeemit vaatii paljon mekaniikkaa. Ongelma uusissa laitteissa on siinä kun on pitänyt keksiä kevyempi-vahvempi-tehokkaampi kuin kilpailijalla, sitten ihmetellään kun materiaalivalinnat yms ei toimikkaan. Näinhän se oli tuon 787 Bojonkin kanssa, kaikenlaista ongelmaa joista suurimmaan huomion sai ne akkupalot. Ex-duunissa oli pääsy lukemaan Bojon nettimanuaaleja ja tasaisin väliajoin kävin lueskelemassa 787:n vikajuttuja ja muutosohjeita... oli muuten pitkä lista ja kaikenlaista probleemaa niissä oli / on.

Kyllä kopteritkin osaavat itekseen mennä ja jopa leijuakin itsenäisesti, yksinkertainen kopteri syntyy kun ei tarvi monimutkaista elektroniikkaa tunkea kyytiin. Sama kuin autoissa, jokainen lisälaite/ominaisuus on vikakohde. Karkeasti yksinkertaistettuna. NH:n yksityiskohtaisiin ongelmiin en ole paljoakaan tutustunut, niitä kyllä tuntuu olevan. Uusi on aina uusi ja lastentaudit on jonkun ajettava ulos.

En kyllä ole koptereita ropannut käytännössä ollenkaan, olen onnistunut pysymään erossa niistä koko urani. Ja tarkoitus on pysyä sopivan välimatkan päässä jatkossakin. Nykyinen työantaja on koptereihin(kin)sekaantuja, mutta ilmoitin jo heti aluksi että mä en niihin koske. Keväällä oli jo lähellä mutta onneksi se meni ohi sillä että kävin kattomas mikä rikki, ja pompsa tuli ite korjaamaan.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.

Viimeksi muokannut AVRO : 02.12.2015 07:03
Vastaa lainaten