Viestiketju: Jeep Grand Cherokee ZJ
Näytä yksittäinen viesti
  #900  
Vanha 30.11.2015, 22:52
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.447
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
on se 30A kanssa aika paljon, mutta jo mutu tuntumalla aika likella ison flektin maksimi kulutuksia. startatessa kaikki sähkömoottorit imasee aika pirusti enemmän, mutta se on just sillä hetkellä kun pyörähtää käyntiin ja kelaa kierrokset, eli ei sekuntia juuri kauemmin, hyvä jos monesti sitäkään.
Juu.. no kuten jo kirjoitinkin niin flektin startatessa kun auto on tyhjäkäynnillä niin jännitemittari kyykähtää helposti tuonne 11-12V tietämille. Palautuu kyllä käytännössä heti normilukuihin. Jopa ajossa kuitenkin huomaa kun flekti menee päälle.. hetkellinenhän se tasavirtamoottorin starttivirta on, mutta sillä starttihetkellä voi mennä käsittääkseni jopa tuplasti "ominaiskuormituksen" verran.

Lainaus:
siis ei miullakaan ole koskaan virta loppunu, enkä ole kyllä napajännitteitä seurannu esmes yleismittarilla, mutta jos auton omaan on uskominen, niin pirun alas kyllä laskee ja miusta se on aika huono merkki, että minuuttitolkulla ollaan <11V jännitteissä, varsinkin ruiskuautossa
Minulla pari kertaa kyykähti jännite niin alas (ei edes mikään pitkä veto) että auto alkoi jo piipittää ja sähköt sekoilla.. minuutin kun piti kierroksilla niin tokeni kyllä. XJ:ssä ei tosiaan tätä vikaa ollut (muistaakseni 105A tai 115A laturin siihen aikanaan tilasin) ikinä, ja sama vinssi oli silloin käytössä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten