Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN
jos ei ole vinssaushommia tms, niin ihan normaali käytössä vaikka näissä aika hyvin sähköherkkuja onkin pärjää reilusti pienemmälläkin kun tuo 136A 
|
5.9 ZJ:n jäähdytyksen sähköflekti haukkaa high- asennolla muistaakseni n.40-45A virtaa, startatessa hetkellisesti vähän enemmän. Siksi noissa on se isompi laturikin, kun muutenkin on kaikki mahdolliset sähköhimmelit tässä versiossa

Kun on kesällä tyhjäkäynnillä valoissa ilmastointi päällä ja flekti pärähtää high:lle, niin jännite kyykähtää hetkeksi tuonne 11-12V tietämille.. lukemani perusteella tuo on siis ihan normaalia, ei mikään merkki viallisesta latausjärjestelmästä.
Lainaus:
|
tähän liittyen, onko kukaan ohittanut koskaan tuota PCM jännitesäätöä, laittaen ihan sellasen stand alone vaikkapa Boschin laturin jostain eurosta?
|
Vanhemmassa onnistunee, uudemmissa jää vähintään vikakoodia muistiin koska PCM nuuskii laturia jatkuvasti. Ainakin jos jännite tippuu liian alas niin kilisyttää "Check gauges"- piipperiä ja syttyy valo mittaristoon.
Lainaus:
|
miettiny omaan kahen laturin systeemiä, että palautuisi rajummin vinssaamisesta ja tuo PCM vetonen toimii aivan päin vittua, jos jännite on tipahtanu tosi alas, niin ihan kun se arastelis ladata, joskus jopa puoli tuntia, ennen kun alkaa löytymään ns hapanta, että akut taas nousee normaali jännitteeseen. sitten se joskus työntää yksinään tavaraa, vaikkei ole muuta kulutusta kun auto tyhjäkäynnillä valot sammuksissa.. siis joku logiikkahan noissa on, ekana tulis mieleen, että säästää tyhjää akkua ja lataa "pehmolla" ettei se akku kiehu ja sitten välillä "herättää" myös täydessä tällingissä olevaa, olettaen todennäköisesti, että auto on ollut lyhyessä ajossa ja varaustila voi olla pudonnut ja miulla tuo todennäkösesti sekoo toisen akun takia hetkittäin. mut offihommis ei toimi ja pakko tuolle on jotain kehitellä..
|
Olen huomannut saman, että PCM ei aina oikein ymmärrä vinssauksen perään.. minulla ainakin tippui latausjännite ihan pirun alas jos vähänkin raskaampaa vetoa vinssillä, tuntui kuin PCM ei osaisi säätää latausta tappiinsa kun kuormitus on suuri. Minulla meni yleensä minuutti- pari siihen että latausjännite palautui normaalille tasolle. Ottaen huomioon että XJ:ssä oli sama vinssi, yhtä iso akku (likipitäen samanlainen, itseasiassa) ja vain hieman yli 100A laturi eikä sillä ollut mitään ongelmaa normivedoissa, niin onhan tuo ZJ:n homma vähän erikoinen 150A laturilla