Voisikohan ihan vain olla laturi tiensä päässä? Laturin jännitteensäädin on PCM:ssä, eli laturissa itsessään ei ole säädintä. Lisäksi akun alla on lämpövastus, joka antaa PCM:lle infoa tarvittavasta latausjännitteestä - sen tosin ei pitäisi tietenkään nollille tiputtaa.. latauksen vaihteluväli muistaakseni ~13V-15,5V.
Jos laturi on sökö, niin 5.9:n 150A laturia ei sitten ole ihan helppo löytää kun ei niitä käsittääkseni kukaan tee. Vaihtoehtona on olemassa joitain (tiedot hieman ristiriitaisia) Dodgen 2000- luvun vaihteen minipakujen 160A latureita mitkä kävisi suoraan, tai jos uskoo pärjäävänsä 5,2:n 136A laturilla niin sitten sillä.
Kannattanee kuitenkin tehdä vähän vikadiagnoosia ennen turhia ostoksia, ei ne laturitkaan ilmaisia ole..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.
Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.
Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
|