Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis
Meneehän se muutenki se peräpää ensin lukkoon kun on kevyempi? Sit jos tuntuu ettei etupää jarruta juuri ollenkaan, niin ootko kattonu ettei oo rumpujarrujen automaattisäätäjät jumissa? Jos on tarpeeks ilmaa rummun ja kengän välissä kaikki jarrupolkimen liike häviää sinne ja sit nappaakin yhtäkkiä takajarrut lukkoon.
Jos auton alustan korkeutta ei ole muutettu ei varsinaisesti tarvii säätää kuormaventtiiliä, sen tangon korkeushan on säädettävissä suhteessa akseliin. Tää tietty edellyttää ettei se venttiili oo jumissa.
|
Ohjeita säätöön olisi vaikka tuossa:
http://www.hilux4x4.co.za/manual/ ja siitä selaat kappaletta 19 hartaasti niin alkaa paljastumaan sen säätötangon perusmitta sekä paineiden säätö painemittareilla ja 750 kg kuormalla.
Takapyörät on sellaiset, että ne ei saisi jarruttaa ennen etupyöriä. Kuorman lisäys lisää jarrupainetta takana. Etujarrut toimii aina ja jos tuo kuormaventtiili on jumissa menee poljin joko pohjaan ja toisella polkaisulla etujarrut toimii tai sitten takajarrut toimii liikaa...
Justiinsa uusin eteen letkun ja putken sekä jarrurummun. Toinen puoli on vielä tekemättä.
Tsemppiä kaikille jarruremontoijille.
Ai niin unohdin sen kardaanin katsomisen, mutta se taisikin jo selvitä..