Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja perkei
Täällähän on keskustelu käynyt kuumana sillä aikaa kun olen ollut poissa.
Täytyy kyllä käydessä muistaa kysyä Mr Nelivedolta tuosta johdosta, jos hän ei sitä ennen tänne satu lueskelemaan. Kyllähän tuon mysteerijohdon arvoitus vaan syvenee jos kerran RAVkin on tuollaisen syönyt. 
:
|
Joskus täälläkin pällistelemässä

Kirppuun eli Lälliin vaihdettu joskus kauan aikaa sitten polttoainesuodattimen jalka kun alkoi hörppimään ilmaa polttoainelinjaan siitä käsipumpun juuresta eli siitä mustan lätkän alta sun hihan vierestä. Tilalle laitettu muistaaxeni hiluxin jalka jossa ei ollut paikkaa ko. piuhalle.
En tiedä olisiko tuo ollut joku polttoaineen esilämmitys tai jotain mutta filterin vedenerotuksen merkkivalolla on oma piuha siinä "jalassa". Hyvin se kyllä lähti pakkasilla käyntiin ilman tuotakin piuhaa eli "turha piuha"
takavetareille on joskus muinoin vaihdettu stefat ja laakerit kun toinen puoli alkoi "jurnuttaa". --> tarkasta ne huohotusletkut
Ja lukoista (omat hatarat tiedot)
- on nuita auton omia "LSD" lukkoja eli kitkalukkoja, joista jossain kohtaa menee pito varsinkin jos käyttää tavallisia öljyjä "LSD":n tilalla
- ns palalukko eli lock right (jousikuormitteinen)
kytkeytyy automaattisesti kun renkaiden pyrimisnopeuden ero on riittävä eli "paukahtaa" päälle mutkissakin ja saattaa aiheuttaa talvikelissä yllätyksiä jos ei ole tottunut (älä koskaan ikinä laita tällaista lukkoa eteen. Muuttuu kuski matkustajaksi saman tien liukkailla)
- ARB tai joku muu paineilmalla tai sähköisesti kytkettävä lukko
räppäset kytkimestä lukon päälle kun sitä tarvitsee eli omastakin mielestä paras vaihtoehto
normaalisti tasauspyörästö "vapaa" ja tiukassa paikassa lukko päälle namikasta niin pyörii kumpikin rengas saman verran
Omassa käytössä Kirppu eli Lälli pärjäsi todella pitkälle pudottamalla paineita renkaista ja laittamalla "ovien lukot" päälle

Sitten kun jumissa niin enemmän happea koneelle. Ja jos ei sittenkään niin vinsillä eteenpäin tai kaverin auttamana taaksepäin
t: Mr Neliveto